Pytania o zasady

Moderator: Krawat

Pytania o zasady

Postprzez Blak » Czw Sty 16, 2014 10:56 am

Mamy już podręcznik Second Printing, ale i w nim są błędy. Niektóre zasady są poprawiane, jedna została usunięta, doszły nowe (sztandary i Melee/Reaction), dlatego trzeba się podpierać erratą, dodatkami i tym co piszą twórcy na oficjalnym forum Sagi. Nie wszystkim się chce, a ja to lubię. Gdyby ktoś jakieś miał, to śmiało, chętnie pomogę.:wink:

Przykładowo, nie ma już zasady z aktywacji strzeleckiej:
“A natural “6” is always a hit, even if it does not equal the Armour value of the target. A natural “1” is always a failure”.
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: Pytania o zasady

Postprzez Pierzasty » Czw Sty 16, 2014 2:04 pm

Jak lubisz, to będziemy wdzięczni za pełen changelog :mrgreen: :mrgreen:

(rozumiem, że mowa o kolejnym wydaniu podstawki?)
Awatar użytkownika
Pierzasty
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2888
Rejestracja: Czw Gru 29, 2011 1:46 am
Miejscowość: Otwock/Warszawa

Re: Pytania o zasady

Postprzez Blak » Czw Sty 16, 2014 3:09 pm

Pierzasty napisał(a):Rozumiem, że mowa o kolejnym wydaniu podstawki?

Nie chodzi mi o drugą edycję Sagi, tylko sprostowanie zasad po wydaniu drugiej wersji pierwszego podręcznika. Na samym dole trzeciej strony masz napisane, którą posiadasz wersje. W sieci krąży pdf First Printing, ja kupiłem Second Printing, a pewnie za jakiś czas pojawi się trzecie.:wink:

Dość długo się męczyłem ze zrozumieniem timingu tury i poszczególnych faz. Kiedy dokładnie powinno się zagrywać Orders/Reaction, Activation/Reaction, oraz Melee i Melee/Reaction.

Samo stwierdzenie Reaction nie oznacza odpowiedzi na konkretne działanie wroga, tylko moment, w którym można użyć danej umiejętności. Przykład: przeciwnik w naszej turze zdejmuje kostkę i aktywuje oddział, by natychmiast strzelić. Nie możemy wtedy zagrać Shooting/Reaction, bo jest nasza tura, a Shooting/Reaction można zagrać tylko w turze przeciwnika.

Drugą kłopotliwą kwestią były umiejętności Melee i Melee/Reaction. Z umiejętności Melee w walce wręcz mogą korzystać obie strony (atakujący zagrywa je pierwszy), więc co oznacza Melee/Reaction? Nowe umiejętności Melee/Reaction otwierają step 0 w fazie Melee. Krótko mówiąc w czasie walki wręcz można zagrywać dwa różne rodzaje umiejętności.

Poprawny timing (bo w podręcznikach oraz na stronie GB są nadal stare).

Orders:
1. Roll Saga dice
2. Opponent can then interrupt and play Orders/Reaction abilities
3. Place the Saga dice and use any Orders abilities
4. Opponent can play Orders/Reaction abilities before the end of the Orders phase

Activations:
1. The active player discards the Saga dice (unless it is a free activation), designates the unit(s) to be activated and states what kind of activation it will be (move, rest, shoot)
2. The opponent uses any Activation/Reaction ability and may spend Fatigue from the activated unit to reduce its movement (if activated for a movement)
3. The active player then carries out the activation (i.e. moves figures, removes Fatigue etc)

Melee:
0. Attacker Melee/Reaction abilities
0. Defender Melee/Reaction abilities
1. Determination of Attack Dice (Attacker & Defender)
2. Defender may reduce its Attack Pool to gain Defence Dice
3. Attacker Melee abilities oraz zdejmowanie Fatigue
3. Defender Melee abilities oraz zdejmowanie Fatigue
4. Attack Roll (Attacker & Defender, target number is the enemy’s Armour. Max number of Attack Dice is equal to twice the amount of Dice generated by the unit)
5. Defence rolls (Attacker & Defender, cancels hits on 5s. Max number of Dice is twice the number of hits taken)
6. Remove casualties
7. Fatigue is attributed
8. Loser must disengage.

Myślę, że teraz będzie wszystko jasne. W razie czego pytajcie.:D
Ostatnio edytowany przez Blak, Śro Lut 19, 2014 4:28 pm, edytowano w sumie 1 raz
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: Pytania o zasady

Postprzez Sokolonko » Nie Sty 19, 2014 3:48 pm

No to ja mam pytanie z trochę innej beczki, Steppe Tribes mają taki zapis na battleboardzie:

Galloping Ghost
Shooting
If the target unit cannot draw line of sight to any table edge (ignoring all terrain features and friendly units), its Armour is reduced by 2.

Jeżeli ignorujemy przyjacielskie jednostki i teren, to w jakiej sytuacji oddział nie widzi żadnej krawędzi stołu?
Sokolonko
Starszy kapral
Starszy kapral
 
Posty: 31
Rejestracja: Pon Lis 07, 2011 8:28 pm

Re: Pytania o zasady

Postprzez ysgarran » Nie Sty 19, 2014 6:29 pm

Proste - musisz ich otoczyć swoimi figurkami ;)
Image
That was pretty fucking ninja
Awatar użytkownika
ysgarran
Młodszy chorąży sztabowy
Młodszy chorąży sztabowy
 
Posty: 471
Rejestracja: Pią Gru 14, 2007 1:37 pm
Miejscowość: Tortuga

Re: Pytania o zasady

Postprzez Pierzasty » Nie Sty 19, 2014 9:05 pm

Gdzie w ogóle są zasady do Steppe Tribes, bo pierwsze słyszę?
Awatar użytkownika
Pierzasty
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2888
Rejestracja: Czw Gru 29, 2011 1:46 am
Miejscowość: Otwock/Warszawa

Re: Pytania o zasady

Postprzez Blak » Nie Sty 19, 2014 9:09 pm

Są w Wargames Illustrated 311.

Tu możesz sobie o nich poczytać:
http://www.sagatapestry.com/2013/12/bat ... ribes.html
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm


Wróć do Ogólne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość