Czytając Ogień Bezpośredni.doc

Forum o wszystkim, co mniej lub bardziej jest związane z Mein Panzer.

Moderatorzy: Rafał Szwelicki, Rademon

Czytając Ogień Bezpośredni.doc

Postprzez Rademon » Czw Sie 25, 2005 6:51 pm

1. Sekcja modyfikatory trafienia:

1.1 Jak jest osłona jeśli jest widoczna dokładnie połowa modelu? Nie czepiam się, tylko lepiej napisać że lekka jest >=50%

1.2 Czy można łączyć efekty:

-lekkiej osłony i kamuflaży (na 99% tak)
-dymu i ciężkiej osłony (hmmm)

Pytam, bo zapisanie tych kategorii obok siebie przy tej samej wartości modyfikatora może być mylące.

1.3 Do modyfikatorów proponuję tabelkę którą podesłałem w *.docu.

2. Szybkostrzelność i wyszkolenie

2.1 W pierwszym akapicie chyba chodziło o karabiny maszynowe, a nie o karabiny plot.

2.2 Nie mogę zrozumieć czemu nie mogę zmieniać amunicji. Wydaje mi sie że dla ładowniczego róźnica była prawie żadna (wziąć z lewej zamiast z prawej strony).

Poza tym to ogranicza możliwość przenoszenia ognia: jeśli pierwszy strzał był z AP i mam szansę przenieść ogień to już z HE do działa/piechoty nie strzelę.

[EDIT] by Rademon

3. Ogień pociskami odłamkowymi i dymnymi

3.1 Znoszenie jest tylko w przód lub w tył ("za krótki" / "za długi") tak jak w zasadach odgw, czy tak jak w artylerii? Nie wynika to IMHO jasno z zapisu.

4. Oczekiwanie

4.1 Czy i kiedy będzie nowy wzornik z sektorami z zawężonym polem obserwacji dla Oczekiwania?

4.2 Z fragmentu:
"Akcja ta nie jest obowiązkowa, ale nie można się cofnąć w czasie gdyi przeciwnik np. wyszedł już z pola widzenia, a wcześniej zapytał się czy Oczekiwanie zostanie wykorzystane" należy usunąć "i" po wyrazie "gdy"

4.3 We fragamencie:
"Rozwiewający się dym odsłaniający cel może wywołać akcję Oczekiwania.." przypałętała się zbędna kropka na końcu zdania

5. Wstrzelania się

Fajne i o ile dobrze zrozumiałem, tylko działa mogą zacząć grę wstrzelane, ale potem mogą się wstrzelać zarówno działa jak i pojazdy.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez Karmel » Pią Sie 26, 2005 12:57 pm

Wstrzelenie się

Ano własnie, pomysł fajny ale jak to technicznie się robi.
Mówię przeciwnikowi że moje działa wstrzliły się w ten punkt (oznaczamy go) i co dalej?
Przecież jak tak zrobię to chyab nei namówię wroga by wjechał w pole ostrzału...
Rozwiniecie dla mnei tę sprawę?

Drugi dylemat który mam to strzały na weteranie. Mam pojazd z ROF 2 + strzał z weterana.
Pierwszy strzał mam na np. na 8
Drugi na 10
Trzeci (weterański) na 4 czy 5? Czy biorę połowę ostatniego strzału czy pierwszego?
Karmel
Karmel
Weteran
Weteran
 
Posty: 188
Rejestracja: Wto Wrz 14, 2004 12:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Namawianie wroga

Postprzez Rademon » Pią Sie 26, 2005 1:40 pm

Cała zabawa na tym czasem polega żeby modele przeciwnika nie jechały jakąś trasą. Wstrzelanie się może być skutecznym straszakiem albo co najmniej spowalniaczem (przeciwnik będzie się chował tak żebyś go nie widział i "przeskakiwał" nad miejscem w które się wstrzelałeś). Zmarnuje na to część swojego ruchu albo musi zaryzykować jeśli mu zależy.

Przykład dla Niemców:
Dzięki dobrze ustawionym i wstrzelanym działom ATG lub AAG pluton Panther może mieć spokój przez jakiś czas na jednej flance.

W zasadach jest napisane że modyfikator +2 za kolejny strzał nie liczy się przy strzałach wynikających z poziomu wyszkolenia.

"Kolejny strzał do tego samego celu – jeśli strzelający nie ruszał się od ostatniego strzału. Nie stosuje się dla rakiet i karabinów maszynowych, oraz strzałów weteranów i elity."

oraz

"Szybkostrzelność i wyszkolenie
Zmiana celu wymaga poświęcenia 1 ROF za wyjątkiem piechoty oraz karabinów plot. umieszczonych na pojazdach. Podczas akcji strzału stosuje się tą samą amunicję.
Jednostki weteran dysponują dodatkowym strzałem – jest to ½ trafienia podstawowego po uwzględnieniu wszelkich modyfikatorów. Jednostki elitarne mają dodatkowo kolejny strzał z 1/4 trafienia podstawowego po uwzględnieniu wszelkich modyfikatorów. Obie wartości zaokrąglane są w dół, ale do min 1, jeśli podstawa jest >= 1. Przy strzelaniu z FP dzielimy tą wartość po modyfikatorach. Uwaga – dla ROF 1 strzał z weteran/elity nie uprawnia do dodatku +2 za wstrzelanie się. Ten bonus można uzyskać tylko z bazowego ROF. Czyli elita trafiająca po uwzględnieniu modyfikatorów na 9, dodatkowy strzał („z weterana”) trafi na 4, a następny („z elity”) na 2. Jeśli pierwszy strzał zniszczy cel, a strzelający za ROF („z weterana”) przeniesie cel, to liczymy trafienie do następnego celu normalnie z modyfikatorami, a potem dzielimy na 4 zaokrąglając w dół, ale do min 1. "

Odpowiedź: 4
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez Karmel » Pią Sie 26, 2005 1:59 pm

Wszystko jasne. Masz dar tłumaczenia.
Karmel
Karmel
Weteran
Weteran
 
Posty: 188
Rejestracja: Wto Wrz 14, 2004 12:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Cooba » Nie Sie 28, 2005 1:41 pm

W tabelce STAN STRZELACJĄCEGO jest napisane, że strzałz Reakcji przeprowadzamy na -5. Strone poniżej, przy krótkim opisie Reakcji jest napisane: "Strzał z reakcji jest bardzo podobny do tego z Oczekiwania, za wyjątkiem tego, że jest modyfikator do trafienia -3."

:?:
Awatar użytkownika
Cooba
Starszy plutonowy
Starszy plutonowy
 
Posty: 59
Rejestracja: Śro Lis 10, 2004 12:09 am
Miejscowość: Wrocław

Re: CZytając Ogień Bezpośredni.doc

Postprzez ragozd » Nie Sie 28, 2005 10:53 pm

Rademon napisał(a):1.1 Jak jest osłona jeśli jest widoczna dokładnie połowa modelu? Nie czepiam się, tylko lepiej napisać że lekka jest >=50%
.

A masz taka dokladnosc pomiaru? Nigdy nie stwierdzisz dokladnego 50% i ktos bedzie twierdzil ze wiecej, a inny ze mniej. I wtedy mozna sie pobic albo uzyc zdrowego rozsadku

Rademon napisał(a):1.2 Czy można łączyć efekty:

-lekkiej osłony i kamuflaży (na 99% tak)
.

tak

Rademon napisał(a):-dymu i ciężkiej osłony (hmmm)
.

No wlasnie - trzeba sie zastanowic ;)


Rademon napisał(a):2.2 Nie mogę zrozumieć czemu nie mogę zmieniać amunicji. Wydaje mi sie że dla ładowniczego róźnica była prawie żadna (wziąć z lewej zamiast z prawej strony).
.

uproszczenie. jeszcze sie nad tym zastanowimy

Rademon napisał(a):3.1 Znoszenie jest tylko w przód lub w tył ("za krótki" / "za długi") tak jak w zasadach odgw, czy tak jak w artylerii? Nie wynika to IMHO jasno z zapisu.
.

INHO wynika. nie mam tekstu przed oczami, ale naisane jest wyraznie zekierunek znoszenia okresla kosta. bedzie do tego grafika

Rademon napisał(a):4.1 Czy i kiedy będzie nowy wzornik z sektorami z zawężonym polem obserwacji dla Oczekiwania?
.


juz jest - ale nie opublikowany narazie bo cyferki nie chcialy sie ladnie ulozyc w jednym miejscu

Stan strzelajacego juz poprawiony

a dopowiedz brzmi 5. A jednak :)

+ 2 nie ma zastosowania dla ROF 1 i strzalu z weteran. jesli ROF jest 2, bonus jest liczony do bazy i potem jest dzielenie.
podatwa jest "po zastosowaniu wszelkich modyfikatorow"
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Re: CZytając Ogień Bezpośredni.doc

Postprzez Rademon » Nie Sie 28, 2005 11:25 pm

Ad. 1.1
A to taki problem dopisać >=50%? Więcej o tym dyskutujemy niż to warte.

A.d 1.2
Czyżby tak?

Ad. 2.2
To daj znać jak się naradzicie. Poprzedni system (1szt za AP/2) był IMHO OK.

Ad. 3.1
Problem w tym że tekst nie jest tak precyzyjny jak w przypadku opisu znoszenia w dodatku artyleria. ;)

Ad. 4.1
Czekamy z niecierpliwością.

Inne:
Stan strzelajacego juz poprawiony - super

Co do odpowiedzi 5: OK

To było podchwytliwe.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Pon Sie 29, 2005 9:17 pm

ad 2.2 - przeciez ograniczenie ladowania amunicji zostalo po staremy - tp jak mozliwe ze poprzednio bylo lepsze?

A eliminuje taki system - mam ROF2 - za pierwszym razem strzelam z AP, a jak sie wstrzelam - z APCR. Powergamerskie ;)

widze niecierpliwosc w narodzie, wiec wersje 1.01 moze uda sie opublikowac jutro. jak na razie lize rany :(
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Chyba tak właśnie było

Postprzez Rademon » Pon Sie 29, 2005 10:36 pm

ragozd napisał(a):ad 2.2 - przeciez ograniczenie ladowania amunicji zostalo po staremy - tp jak mozliwe ze poprzednio bylo lepsze?

A eliminuje taki system - mam ROF2 - za pierwszym razem strzelam z AP, a jak sie wstrzelam - z APCR. Powergamerskie ;)


Na mój rozum to właśnie tak zachowałbym się na polu walki. Jak już wiem co i jak to robię poprawkę i idzie mi lepiej. Dla mnie bardzo z sensem. Nie marnuję amunicji na pierwszy (dalszy/trudniejszy/mniej dokładny) strzał tylko wybieram lepszy moment.

W obecnej konwencji amunicji specjalnej właściwie nie ma na polu walki, a dowodzący nie praktycznie żadnego wpływu na rdzaj amunicji.

Powergaming, powergamingiem, ale IMHO odbiegam od zdroworozsądkowych zasad.

Podtrzymuję że system z kosztem AP/2 za sztukę amunicji może nie jest najlepszy, ale jest lepszy od obecnie zaproponowanego. To moja konstruktywna krytyka. ;)
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Pon Sie 29, 2005 10:53 pm

po pierwsze - koszt amunicji specjalnej nie jest tematem zasad. Sposobow jej uzycia moze byc sporo. No i to nie ten rozdzial rowniez.

A dyskusja nt wyboru amunicji juz byla dawno temu. Przekonywuj sosne, nie mnie.
Na realnym polu bitwy nie ma ROF i wstzrelania sie - tylko to ze jak nie zniszczysz wroga - to on zniszczy ciebie.

A poza tym - gdzie masz to ograniczenie w polskich zasadach?
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Hmmm....

Postprzez Rademon » Pon Sie 29, 2005 11:21 pm

Pierwszy akapit:
Chyba się trochę zagubiłem. Gdzie można znaleźć informacje o kosztcie amunicji specjalnej jeśli nie jest uregulowany w zasadach?

Drugi akapit:
Czy brak ROFu i wstrzelania się jest wystarczającym argumentem aby w zasadach które mają obowiązywać w Polsce nie można było zmieniać amunicji?

Trzeci akapit:
Początek zasad "Efekty trafień" znacząco ogranicza użycie amunicji specjalnej, dotychczas limitowanej tylko punktami lub wcześniej rzutem na TQ. Rozumiem że ograniczenie to zostaje ważne na turniejach chyba że organizator zmieni zasady.
"Typy amunicji
AP OV – amunicja ppanc.; HT OV – amunicja kumulacyjna; HE – amunicja odłamkowa (OV – wartość przeciw pojazdom, FP – wartość przeciw piechocie); Other – amunicja Specjalna. Amunicja ta ma zastosowanie, gdy jest możliwość trafienia krytycznego (po wyrzuceniu 1 na kości trafienia). Jeśli nie wyszedł ponowny test na trafienie pojazd może skorzystać z amunicji specjalnej (pod warunkiem, że nią dysponuje) Siła amunicji AP i Specjalnej zależy od dystansu, w przeciwieństwie do HT i HE.
Oczywiście gracze mogą stosować inne, własne warianty wykorzystywania amunicji specjalnej, pamiętając by uwzględnić je w systemie BPV."

Nie mogę znaleźć fragmentu który opisuje że nie można zmieniać amunicji.

Te ograniczenie miałem na myśli.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Re: Hmmm....

Postprzez ragozd » Wto Sie 30, 2005 12:38 am

Rademon napisał(a):Pierwszy akapit:
Chyba się trochę zagubiłem. Gdzie można znaleźć informacje o kosztcie amunicji specjalnej jeśli nie jest uregulowany w zasadach?
.

gdzie w zasadach masz jakikolwiek koszt czegokolwiek? Sa % zmiany punktow, ale niestety nie da sie podac % od niczego.

Rademon napisał(a):Drugi akapit:
Czy brak ROFu i wstrzelania się jest wystarczającym argumentem aby w zasadach które mają obowiązywać w Polsce nie można było zmieniać amunicji?
.

po raz kolejny sie zapytam - a gdzie jest to zabronione?

Rademon napisał(a):Trzeci akapit:
Początek zasad "Efekty trafień" znacząco ogranicza użycie amunicji specjalnej,

"Oczywiście gracze mogą stosować inne, własne warianty wykorzystywania amunicji specjalnej, pamiętając by uwzględnić je w systemie BPV."

Nie mogę znaleźć fragmentu który opisuje że nie można zmieniać amunicji.

Te ograniczenie miałem na myśli.


To skoro go nie ma - to czemu sie nim przejmujesz ???

Jak widac - wariantow wykorzystania amunicji moze byc wiele. Jako ze wplywaja one na koszt, sa po stronie databooka. Sam podawalem ich ze 3 sposoby na forum ...
W podreczniku jest tylo sposob w miare neutralny punktowo
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez ragozd » Czw Wrz 01, 2005 2:29 pm

mam czas sie poczepiac ;)
Rademon napisał(a):
1.1 Jak jest osłona jeśli jest widoczna dokładnie połowa modelu? Nie czepiam się, tylko lepiej napisać że lekka jest >=50%


Lekka osłona – jeśli cel jest widoczny w ponad 50% - jest w pelni jednoznaczne. Problem byl chyba w czytajacym ;)

Rademon napisał(a):
2.1 W pierwszym akapicie chyba chodziło o karabiny maszynowe, a nie o karabiny plot.

NIE. karabiny plot. Maja swoja kolumne w databooku.

I znalazlem ograniczenie strzelania jednolita amunicja - juz go nie bedzie
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Teoretyzowanie

Postprzez Rademon » Pią Wrz 02, 2005 7:44 am

To nie do końca tylk problem czytającego:

"Lekka osłona – jeśli cel jest widoczny w ponad 50%, albo jego zasłona jest lekka – np. las, krzaki. Wtedy nawet ledwo widoczny cel traktujemy jako w lekkiej osłonie.
Osłona linowa – jeśli mniej niż połowa celu jest widoczna, a osłonę daje nasyp, róg budynku czy inna solidna osłona."

Hipotetycznie mógłbym stać za rogiem budynku i dokładnie połowa mojego pojazdu byłaby widoczna. Jaką wtedy mam osłonę? IMHO dyskusja zaiste czysto akademicka, ale lepiej mieć to jednoznacznie określone.

Może zamiast naszego mailowania łatwiej i szybciej wkleić:
"Lekka osłona – jeśli cel jest widoczny w co najmniej 50% albo jego zasłona jest lekka – np. las, krzaki. Wtedy nawet ledwo widoczny cel traktujemy jako w lekkiej osłonie."

Alternatywnie:
"Lekka osłona – jeśli połowa lub więcej celu jest widoczna albo jego zasłona jest lekka – np. las, krzaki. Wtedy nawet ledwo widoczny cel traktujemy jako w lekkiej osłonie."

Co Ty na to?
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2782
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Re: Teoretyzowanie

Postprzez ragozd » Pią Wrz 02, 2005 8:49 am

jak udowodnisz ze dokladnie 50% jest widoczne - twoj pojazd osiaga nirwane i staje sie niewidzialny ;)
Przewaznie, to jest problem z okresleniem czy jest wiecej, czy mniej niz polowa, czasami czy wogole jest widoczny.
To sa zasady praktyczne, nie teoretyczne ;) Hipotetycznie, to przez bite 5 godzni moglbys tez za kazdym rzutem kostka miec kant inie zdazyc nawet strony stolu wylosowac ;)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Następna

Wróć do Ogólnie o Mein Panzer

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron