TU - errata 1.06

Forum o wszystkim, co mniej lub bardziej jest związane z Mein Panzer.

Moderatorzy: Rafał Szwelicki, Rademon

Postprzez Gobi » Sob Sty 05, 2008 8:33 pm

Potrzebny koszt i staty ciągników Crusader do 17 pdr
Złośliwość losu: trzy "20" na elicie :D
Gobi
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 256
Rejestracja: Pon Sty 15, 2007 5:14 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez costi » Sob Sty 05, 2008 9:03 pm

ragozd napisał(a):Strzelac nie, ale uwzglednic pelen cykl strzelania, a nie tylko pociagniecie za spust - dlatego oprocz teoretycznej podaje sie praktyczna szybkostrzelnosc.

Teraz to nie zrozumialem, o co Ci chodzi - jak puscisz 10-sekundowa serie 20 strzalow, to jaka masz Twoim zdaniem szybkostrzelnosc?
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Sob Sty 05, 2008 9:28 pm

to zalezy ile czasu potrzebujesz na zmiane magazynka. jesli 5 sekund to 80 na minute, jesli 10 - to 60. Swoja czolg ktory moze strzelac tylko przez minute nie wzbudza dzwonka alarmowego w glowach?
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez costi » Sob Sty 05, 2008 10:16 pm

Ani troche, bo nikt normalny nie bedzie z niego prul przez pelna minute, chyba ze w jakichs dziwnych okolicznosciach.

Zaryzykowalbym teze, ze kazdy karabin maszynowy ma szybkostrzelnosc wieksza niz typowa pojemnosc magazynka...
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Sob Sty 05, 2008 11:04 pm

costi napisał(a):Ani troche, bo nikt normalny nie bedzie z niego prul przez pelna minute,

znaczy sie szybostrzelnosc praktyczna ogranicza tez rozsadek strzelajacego - brawo za ten wniosek :)
jak widac teoretyczna szybkostrzelnosc warto rozpatrywac tylko teoretycznie :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 12:07 am

No to ście sobie podyskutowali a czy teraz możemy coś ustalić bo ja nie o tym o czym wy.

Skoro jak Hans się uprze to może wypakować w zależności od działka od 120 do 220 strzałów w minutę to chyba można przyjąć, że z łatwością mógł pobic rekord jaki almighty ragozd znalazł w jakiejś tam gierce komputerowej? Przypomne na marginesie, że Ledwoch w monografi Pz II nie podaje liczby z kosmosu jeślli chodzi o RPM tylko to co niemcy sami na testach praktycznych. Nie podaje natomiast niczego, co mogło by sugerować że istniał jakiś rozkaz zabraniający strzelania ponad 11 razy na minutę.

A tak zupełnie już na magrinesie, Ragozd, bo ja jestem tylko humanistą, zarzuć jakąś wydumaną rożniczką żeby wyliczyć czy przypadkiem przy 11 strzałach na minutę nie trzeba zmienić magazynka.... hmm czy to nie pozwalało by spokojnie na oddanie 20 strzałów?
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez ragozd » Nie Sty 06, 2008 9:23 am

Tu akurat bardziej pasowalaby calka :P
W systemie, gdzie predkosc w terenie liczy sie wg predkosci na drodze, a ta na drodze wg predkosci w terenie, taki problem jak dzialko 20mm staje sie akademicki :P
ROF w MP jest akurat slaba strona systemu, kiedys pisalem o tym sporo :) Za duza granularnosc.
Innymi slowy - robta co chceta, bo i tak wiele lepiej nie bedzie :P
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 10:11 am

To może skoro nie masz za dużo do wnesienia do tematu to poprostu nie będziesz się odzywał zamiast pleść dla samego plecenia?

Czas wreszcie skończyć z takimi babolami jak na przykład ten, czy czasem brane z kosmosu DM, bo formuła tak wylicza....

Wnozse o zmianę ROF dla Pz II z 2 na 3 tak samo dla TKSa z nkm 20mm wz 38.
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez costi » Nie Sty 06, 2008 1:21 pm

Czarny, Ty na powaznie chcesz liczyc lufe do DM? :shock:

Bez jaj, kto na wojnie strzelal do samej lufy (albo raczej: z jakim skutkiem)?
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 1:42 pm

Właśnie ja nie chce doliczyć lufy do DM, tylko że jak orzeliczyłem sobie według wzoru na DM wielkość niektórych pojazdów wyszło mi, że podawane tam były różnie, czasem długości z lufą a czasem bez, co więcej, niektóre specjalne wersje pojazdów np z moździerzami dużych kalibrów mają znacznie mniejszy DM niż zwykłe czołgi na tym samym podwoziu, właśnie przez długość lufy. Dlatego właśnie chciałem to uszczególowić.

Taka paranoja np jest z Stugami III które w wersji z długą lufą mają DM 0 a z krutką -1. Z kolei licząc DM PzJgr IV pominięto lufę dając kazdej wersji (nie zależnie czy z działem o krutkiej czy dłuższej lufie) taki sam DM
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 2:19 pm

Tak żeby nie być gołosłownym:

wzór na obliczenie DM:

Size = (Height x 5) + Length

Wynik odczytujemy z tabeli:

1-4 -5
5-7 -4
8-10 -3
11-13 -2
14-16 -1
17-19 0
20-22 +1
23-25 +2
26-28 +3
29-31 +4

Stug 40: jest: 5x 2,16 + 6,85(dł z działem) =18 czyli DM 0
bez działa: 5x 2,16 + 5,4 = 16 czyli DM -1


Jeszcze większe zamieszanie jest z JgPz IV. Dla nie wtajemniczonych były 3 podstawowe wersje:
z działem L48 z fabryki Vomag
z działem L70 (A) z fabryki Nibelungenwerke
z działem L 70 (V) z fabryki Vomag
Wersje z fabryki Vomag montowane były na tym samym kadłubie, natomiast u nibelungów kształt przedziału dowodzenia był inny, znacznie wyższy.
Natomiast w naszym TU jest tak, że nie wiadomo jakich danych artystu użył do obliczeń. Wszystkie wozy mają taki sam DM. Przy czym, obliczając go, tak jak dla stugów było to robone z uwzględnieniem długości lufy powinno być:
L 48 DM -1
L 70 (A) +1
L 70 (V) 0
A tu wszyscy maja -1....

Odliczając dł lufy należało by rozdzielić wersję Vomagoską od tej z fabryki Niebelungewerke jako że z obliczeń wychodzi że powinna mieć DM 0
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez costi » Nie Sty 06, 2008 2:41 pm

IMHO daj spokoj z ta lufa, bo totalnie ona zaburza obliczenia. To jest tylko dlugi kij o relatywnie malej srednicy, a wciagasz go do wzoru, jakby mial on taki sam przekroj jak kadlub pojazdu. Dodatkowo, jesli lufa jest liczona do DM to ja chce miec mozliwosc strzelania do niej, mierzenia zasiegu do wylotu lufy itd.

IMHO lufe mozna spokojnie uznac za element nietrafialny - szansa na to jest na tyle mala, ze mozna ja uznac za zerowa.

bardziej bym sie pochylil nad tym (o czym juz zreszta kiedys pisalem):
Size = (Height x 5) + Length

bo wg. tego wzoru wszystkie pojazdy sa 2D i nie posiadaja szerokosci.
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 3:54 pm

Ale ja jestem jak najbardziej przeciwnikiem dodawania lufy. To nie ja tworzyłem TU i nie ja za ten burdel jestem odpowiedzialny. Sam widzisz, że artysta używał jak chciał raz tak raz inaczej. Zupełnie się z Tobą Costi w tej materii zgadzam, lufa nie powinna być brana pod uwagę. Celna jest też uwaga dotycząca braku trzeciego wymiaru.
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez Przemek Wieczorek » Nie Sty 06, 2008 8:03 pm

Co do wzoru na DM to można śmiało założyć że stosunek długości do szerokości jest w większości popularnych czołgów zachowany - wystarczy brać pod uwagę albo długość albo szerokość przemożnyć przez jakiś wsp. i już mamy orientacyjnie pole jakie zajmuje. Zastanawia mnie czemu wysokość mnoży się przez 5 a nie przez inny współczynnik. Jak ODGW to wywnioskowło (potem MP-PL kopiowało). No i czemu trafienie w bok ( zawsze czołg jest dłuższy niż szerszy) jest tak samo łatwe jak w przód. Jeżeli ktoś stwierdzi że czołg ustawiony do nas bokiem może jechać przez co trudniek go trafić a czołg z przodu na nas jedzie więc nie ma ruchu bocznego - przez co łatwiej trafić... od razu informuję że czołg łatwiej trafić od przodu gdy nan nas jedzie w zasięgu strzału bezwględnego ("nie trzeba" brać poprawki na odległość ze wględu na balistykę). Ostatnią nurtujacą mnie sprawą jest to że wielkość obiektu "maleje" parabolicznie a w obiecnie panujących modyfikatorach za odległość nie widać tej paraboli.

Myślę że wskazane przeze mnie miejsca są bardziej bolesne niż różnice w PzJIV (tu bym się zastanowił czemu w langu trzeba było zrezygnować z gumowych bandaży w przednim wózku). DM co niektórych wozów (nie mówiąc o prędkościach) nie raz wprawiał mnie w zdumienie.

Przemek
Przemek Wieczorek
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 292
Rejestracja: Czw Paź 07, 2004 12:10 pm
Miejscowość: Warszawa - Tarchomin, Panzera 22

Postprzez Czarny » Nie Sty 06, 2008 8:15 pm

Trudno się z tobą nie zgodzić. Chociaż nie wszystkie konstrukcie mają ten stosunek szerokości do wysokości tak ładnie zachowany. Trudno też zarzucać ci że mówisz nieprawdę jeśli chodzi o trafianie pojazdu - badzo dobrze oddawała to mechanika Battlefleta.

Co do modyfikatorów to z tego co wiem zmieniliśmy teraz skale rozgrywki.
Awatar użytkownika
Czarny
Weteran
Weteran
 
Posty: 546
Rejestracja: Śro Wrz 06, 2006 9:57 pm
Miejscowość: Kraków

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólnie o Mein Panzer

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron