[20-21.06] Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Moderatorzy: BORS, NairoD, Venator, KędzioR_vo, Kadzik

[20-21.06] Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Garran » Śro Lut 11, 2015 6:46 pm

Wstępnie, głównie dla zaklepania terminu chciałbym ogłosić, że w roku 2015 Chełmża wraca z kolejnym, jeszcze większym i być może międzynarodowym turniejem oficjalnego rankingu ITS :>

Szykujcie się na 20 czerwca i 2 dni grania oraz moc nagród!

Rozegramy następujące scenariusze:
-Supremacy
-The Armory
-Cold Sleep
-Coffin Riders
-Nimbus zone

Już teraz wspierają nas na starcie:
CORVUS BELLI


Strange Fruit Terrain

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 208&type=1

Deep-Cut Studio
http://www.deepcutstudio.com/

Secret Weapon Miniatures
http://www.secretweaponminiatures.com/

Baltazar Games
http://baltazargames.pl/sklepik/

Customeeple
http://www.customeeple.com/

UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Są to oczywiście firmy zajmujące się grami bitewnymi i mają świetne produkty. Zapraszam do przeglądania ich oferty.
Możecie skorzystać z darmowej dostawy do Polski! Odbiór możliwy na turnieju, możemy też rozesłać rzeczy po kraju :)
Płacić będzie można złotówkami w zamówieniu zbiorczym :)

Kolejni sponsorzy i informacje pojawią się z czasem :)
Ostatnio edytowany przez Garran Pon Maj 11, 2015 11:17 am, edytowano w sumie 6 razy
Garran
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 223
Rejestracja: Sob Lip 16, 2011 9:45 pm
Miejscowość: Chełmża

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez metalslave » Śro Lut 11, 2015 7:18 pm

Do naszych sponsorów dołącza ZEN TERRAIN
viewtopic.php?f=65&t=16865

Regulamin turnieju:
1) Data: 20-21 Czerwiec 2015
2) Miejsce: Chok Chełmża, ul. Bydgoska 7
3) Turniej na zasadach ITS: 300 pkt bez spec opsa
4) Rozpoczęcie turnieju: godz. 11:30 (20.06)
Zakończenie turnieju: godz. około 14:30 (21.06)
- podane godziny nie są ostateczne i mogą ulec zmianie, aby ułatwić przyjazd lub wyjazd uczestnikom
5) Rozegrane zostanie 5 rund w wymienionych scenariuszach:
Dzień 1: Supremacy, The Armory, Cold Sleep
Dzień 2: Coffin Riders, Nimbus Zone.
6) Czas na rozegranie rundy wynosi maksymalnie 1 godz. 50 min
- w przypadku dostarczenia wyników po upływie dwóch godzin
obaj gracze otrzymują 1 punkt karny do ogólnej punktacji za każdą grupę operacyjna w swojej rozpisce.
7) Po drugiej rundzie przewiduje się przerwę około 1 godziny.
8) Dozwolone jest posiadanie dwóch rozpisek. Obie rozpiski muszą być utworzone na podstawie tej samej frakcji/sektorówki. Posiadanie dwóch różnych rozpisek nie jest wymagane
8a) Rozpiski gracza zostaną ponumerowane podczas pierwszej rundy przez sędziego głównego. Numer rozpiski powinien zostać odnotowany na karcie gracza bezzwłocznie po wyborze rozpiski na początku gry ( po poznaniu przeciwnika, stołu, frakcji przeciwnika i tajnych celów ).
9) Gracz obowiązkowo powinien posiadać 2 kopie każdej swojej rozpiski - wersję pełną oraz wersje jawną dla okazania przeciwnikowi. Rozpiska pełna powinna zostać wykonana w Army 5, który automatycznie weryfikuje pod katem ITS.
W przypadku braku rozpiski "jawnej" gracz ma obowiązek pokazać przeciwnikowi rozpiskę pełną. Dopuszcza się wykonanie jawnej rozpiski w formie elektronicznej ( komórka, tablet, laptop). Rozpiska pełna musi być wydrukowana.
W przypadku braku wydrukowanej rozpiski pełnej, gracz powinien przed turniejem zgłosić ten fakt sędziemu i jak najszybciej uzupełnić brak rozpiski.
W przypadku przystąpienia do gry bez pełnej rozpiski i bez zgłoszenia braku sędziemu, uznaje się że gracz nie jest zdolny do gry i zostaje ona zakończona walkowerem ( 10-0, 300 vp )
9a) Rozpiskę "jawną" należy okazać przeciwnikowi w momencie wystawiania modeli. Gracz, który wystawia się jako drugi, nie ma obowiązku pokazywania swojej rozpiski do momentu, gdy przeciwnik zakończy swoje rozstawienie ( z pominięciem rezerw )
10) Każdy gracz powinien posiadać: kostki, miarki, sylwetki, markery oraz model HVT. Brak któregokolwiek z powyższych elementów należy zgłosić sędziemu.
11) Dopuszcza się proksowanie modeli, których się nie posiada - maks. 30% modeli, zaokrąglając w górę. Proksowanie modeli niewydanych, lub wycofanych z produkcji, nie liczy się do limitu. Model proksujący musi być zbliżony wielkością do proksowanego modelu oraz stać na takiej samej podstawce. Wystawienie Proksy jako holo 1 ( np. wystawienie modelu djanbazana jako model janczara, przy czym jest to ukryty hafza ) nie jest liczone do limitu prox.
Modele nieoryginalne, stylizowane lub własnej produkcji nie są proxem.
12) Wysiwyg nie jest wymagany.
13) Gracz ma obowiązek przed grą zanotować: ukryte cele ( o ile nie używa kart ), miejsca wyjścia AD1, miejsca ukrycia HD, przypisanie markerów camo do modeli, rozkładu modeli pod holo 1 oraz wszelkie inne informacje wymagane przez zasady gry. W przypadku gdy gracz posiada w rozpisce kilka modeli mogących przedstawiać wybranego porucznika ( np. 3 Line Kazaków ) należy również zanotować, który model jest porucznikiem ( podając cechę charakterystyczną modelu ) aby jednoznaczna identyfikacja modelu była możliwa w każdej chwili. Należy mieć również zanotowane, które modele proksują dane modele z rozpiski. W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku sędzia główny może nałożyć na gracza karę 5 pkt.
13a) W przypadku nie dopełnienia powyższego obowiązku, ewentualne sytuacje sporne są rozstrzygane na niekorzyść gracza, np.
- w przypadku nie wskazania, który model jest porucznikiem ( np. 1 z 3 Ghulamów ), uznaje się że porucznikiem był ten zabity przez przeciwnika.
13b) W przypadku używania aparatów przy HD, położenie modelu również należy zanotować na kartce. ( zawsze można zrobić kilka zdjęć ).
Notka powinna być możliwie najdokładniejsza.
14) Do rozstrzygnięcia kwestii spornych w trakcie gry gracze mogą prosić sędziego głównego lub jednego z wyznaczonych sędziów pomocniczych. Od decyzji sędziego pomocniczego służy odwołanie do sędziego głównego. Decyzja sędziego głównego każdorazowo jest ostateczna.
14a) Zaleca się, aby przy określaniu LoF i przesłonienia modelu, w sytuacjach wątpliwych rozstrzygać na korzyść "braku LoF" oraz "bycia w coverze". Nie będziemy bawić się w aptekę.
15) Podczas gry znaczniki anten/konsol powinny być ustawione w miejscu łatwo dostępnym, co najwyżej na 2giej kondygnacji budynku, nie wyższej niż 4'' powyżej poziomu stołu. W przypadku nie spełnienia powyższego założenia znacznik należy ustawić w miejscu łatwo-dostępnym jak najbliżej zakładanej lokalizacji.
16) Pozycja w turnieju jest zależna od punktacji ogólnej, na którą składa się : suma OP z gier, suma kar, suma punktów dodatkowych.
17) W przypadku remisu pozycje graczy zostaną ustalone w następujący sposób:
a) Wyższa suma OP z gier
b) Wyższa suma VP
c) Punktacja bez uwzględniania kar
c) Bilans OP ( suma zdobytych OP - suma OP zdobyta przez przeciwników w bezpośrednich starciach )
d) Wyższa suma wyników końcowych bezpośrednich przeciwników.
e) Rzut kością na zasadach FtF i wartości cechy WIP 18.
18) Punktacja dodatkowa:
- za posiadanie więcej niż 60% modeli pomalowanych, zaokrąglając w dół ( bez modeli proksujących, hologramów. Modele nie wydane nie są liczone do ilości modeli.)- 1 pkt
(uściślając - modele proxy liczone są do ilości modeli, ale zawsze jako niepomalowane )
(poziom 60% można odnieść w stosunku do ogólnej ilości różnych modeli z obu rozpisek, lub do każdej rozpiski osobno. Np. Gracz ma dwie rozpiski po 10 modeli, ale łącznie 15 różnych modeli musi mieć albo 9 modeli pomalowanych w ogóle, albo w każdej rozpisce musi mieć pomalowane 6)
- za posiadanie znaczników 3D niezbędnych do rozegrania misji:
( 4 znaczniki konsol; 4 skrzynie/kapsuły; 4 anteny ) - 3 pkt
19) Następujące działania są niedopuszczalne i będą karane w następujący sposób:
- granie rozpiską niezgodną z ITS - walkower ( 10-0 ) w każdej z gier, w których rozpiska została wykorzystana
- gracz przyłapany na oszustwie, otrzymuje 5 pkt karnych
- w przypadku rażącym walkower ( 10 - 0 ) w danej grze.
- w przypadku gdy brak akcesoriów do gry w znacznym stopniu utrudnia prowadzenie gry (uniemożliwiająca ukończenie gry w regulaminowym czasie), a gracz nie zgłosił tego sędziemu, sędzie główny możne nałożyć karę do 5 pkt. W takiej sytuacji nie uwzględnia się kary za późniejsze oddanie wyników.
20) Wyniki turnieju zostaną zgłoszone do rankingu ITS - każdy uczestnik powinien posiadać konto ITS. W przypadku braku konta ITS organizator zastrzega sobie prawo do założenia uczestnikowi konta.
21) Parowanie: Pary do pierwszej rundy zostaną wyłonione w sposób losowy, przy czym gracze z tych samym ośrodków nie będą ze sobą zestawiani. W kolejnych rundach obowiązuje system szwajscarki. W uzasadnionych przypadkach na prośbę graczy sędzia główny może zmienić parowanie poszczególnych graczy.
21a) W przypadku nieparzystej liczby graczy stosuje się zapisy ITS 2015, z wyłączeniem 1 rundy gdzie rezygnuje się z reguły spóźnionego gracza.
Gracz pauzujący w pierwszej rundzie zostanie wyłoniony w sposób losowy i w ramach zadośćuczynienia otrzymuje 10 OP oraz średnią VP w rundzie. Na wniosek gracza wynik może zostać obniżony.
W kolejnych rundach stosuje się standardowe reguły "bye".


Klaryfikacja terenowa:

1) Organizatorzy zakładają możliwość wystąpienia utrudnionego terenu, na zasadach opisanych w rulebooku. Informacje dotyczące utrudnień terenowych zostaną umieszczone przy stołach
2) Drzwi i okna - drzwi i okna mogą zaczynać jako otwarte lub zamknięte. Mogą być otwierane/zamykane w zależności od umożliwienia tego przez makietę ( prosimy nie wyłamywać drzwi ). Otwarcie/zamknięcie to short movement skill ( dodge w aro).
3) Przechodzenie przez okna ( wyrwy w murze ) zmniejsza dystans ruchu o 1". Dopuszcza się przechodzenie przez okna o wielkości zbliżonej do wielkości modelu.
5) Przechodzenie pomiędzy piętrami z wykorzystaniem włazów wykonuje się z pomocą short skilla. Model powinien zaczynać i kończyć ruch będąc w BtB z włazem ( lub jego rzutem pionowym). Wskazany ruch uwzględnia otwarcie włazu.
4) Płoty i ogrodzenia z elementów siatkowych oraz siatki maskujące są traktowane jako element zapewniający low visibility zone. Wskazane elementy nie zapewniają coveru.
5) Organizatorzy nie przewidują stołów typu Boardig Action
6) Ograniczenia płynące z terenów ( trudny teren, low visibility ) dotyczą tylko wskazanych elementów terenu. Nie przewiduje się zastosowania tych zasad na całym stole.
7) W przypadku, gdy teren utrudnia ustawienia modelu ( nierówne powierzchnie, uskoki, pochyłe płaszczyzny ), celem nie narażania modelu na upadek, dopuszcza się ustawienie pustej podstawki zamiast faktycznego modelu lub uzgodnienie z przeciwnikiem faktycznego położenia modelu.
8) Dopuszcza się ustawienie modelu na płaszczyźnie mniejszej niż powierzchnia podstawki w następujących sytuacjach:
- skrzynie, kontenery, dachy itp, o powierzchni zbliżonej do podstawki (czyt. model wystaje nieznacznie )
- schody, pomosty, uskoki - stosuje się zasadę, że możliwe jest postawienie modelu, o ile możliwe jest stabilne ustawienie modelu ( ew. sylwetki na podstawce )
9) W przypadku gdy wykończenie elementu terenu ( pochyła posypka na krawędzi terenu) utrudnia postawienie modelu za zasłoną, przyjmuje się, że model znajduje się w pozycji pionowej. Podczas sprawdzania LoF dopuszcza się przytrzymanie modelu w pozycji pionowej.
10) Przegrody o dużej powierzchni, wykonane z elementów przezroczystych ( symulujące szklane ściany lub ewentualnie pola ochronne ) traktowane są jako saturation zone, w szczególnych przypadkach jako high saturation zone ( co powinno zostać oznaczone na stole przez układającego makietę ). W tej regule nie uwzględnia się oszklenia otworów okiennych ( całkowicie pomijalne )
11) Elementy wykonane z półprzezroczystej pleksi traktuje się jak pełną ścianę.
12) Objective room -
- uznaje się, że wejścia są takiej szerokości i w takiej ilości jak na makiecie.
- w misjach opartych na wykorzystaniu OR, dach konstrukcji powinien być usunięty. Ściany budynku uznawane są jako nieskończone
- w pozostałych misjach dach powinien być założony ( o ile jest ). Ściany budynku mają taką wysokość, jaką mają na elemencie terenu.

Klaryfikacje zasad ( o ile nie pojawi się Faq).
- Impersonacja basic - przeciwko obcym zaczyna w stanie imp-2
- Program cybermask - dopuszcza się wykonanie Surprise attack i surprise shot
- modele martwe ( w stanie dead ) lub przejęte sepsitorem są usuwane z grupy
- przy coordinated order każdorazowo powinien być określony jeden cel akcji - niedopuszczalne jest : leczenie/naprawianie różnych modeli, podkładanie D-charges w wielu miejscach, rozłożenie wielu min, zadymianie różnych lokacji.
- jako obowiązujące uznaje się profile jednostek z Army 5
- jeżeli cel ataku z broni direct template jest poza zasięgiem templatki, to atak uznaje się za nieudany.
- model atakujący bronią direc template ( teardrop) - ułożenie łezki w taki sposób, aby pokrywała podstawkę, lub jej część, atakującego jest niedozwolone
- dopuszcza się zadeklarowanie skilla, przy niespełnieniu wymagań, przy czym taki skill automatycznie zmienia się w idle, z wyłączeniem sytuacji gdy w wyniku deklaracji aro przeciwnika wymagania zostaną spełnione ( np. atak hackerski na HI ukrywające się jako holo 1, przy jednoczesnej deklaracji jakiejkolwiek reakcji )

Lista ( wstępnie zainteresowanych ) uczestników :

Metalslave
Łysy
Darek_CTR
Mayer
Ecik
Polip Speculo
Alkasyn
Sathuli1981
HanSolo
Kędzior_vo
Vertor
Bananovitch
Venator
PHM
Elviso
Draigar
Pierzasty
Misiek
Oriqn
Rydl
Mysza
Zippy
Artiss
Nazgul
Edelur
Ghost
Postapokaliptyk
Leigabar
Koral
Banzai
Godeyes
Timi
Mordecai
Frezzyone
KreoL
2óch graczy z Litwy
Mroczysław
Blaze
40. ElPanzer
Ostatnio edytowany przez metalslave Czw Cze 18, 2015 1:49 pm, edytowano w sumie 32 razy
metalslave
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 986
Rejestracja: Pią Cze 21, 2013 8:16 am

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Alkasyn » Śro Lut 11, 2015 7:51 pm

Pewnie wpadniemy.
Warcor w Warszawie - kontaktujcie się w sprawie gier demo
Niezależne Forum Infinity w Polsce
Awatar użytkownika
Alkasyn
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1747
Rejestracja: Wto Lis 27, 2012 10:28 pm

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Sathuli1981 » Śro Lut 11, 2015 7:59 pm

Będę się starał, zobaczymy bliżej terminu.
Image Panoceania-60 modeli 1425pkt Image ÍNDIGO
Image ALEPH-61 modeli 1907pkt Image CHANDRA
Sathuli1981
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2142
Rejestracja: Pon Mar 07, 2011 5:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Hansolo » Śro Lut 11, 2015 8:14 pm

Myślę że chłopaki się nie obrażą jeśli również w ich imieniu powiem:

Trójmiasto postara się Was nawiedzić ( i tym razem postaramy się wygrać :twisted: )
Ostatnio edytowany przez Hansolo, Śro Lut 11, 2015 9:27 pm, edytowano w sumie 1 raz
I would take gameplay over authenticity for a science-fiction board game any day of the week.

Ariadna - 55 modeli, 1223 punkty
Imperial Service - 35 modeli, 897 punktów
Combined Army - 16 modeli, 429 punktów
Awatar użytkownika
Hansolo
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 726
Rejestracja: Śro Sie 03, 2011 7:03 pm
Miejscowość: Gdańsk

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez KędzioR_vo » Śro Lut 11, 2015 8:55 pm

Hansolo napisał(a):Trójmiasto postara się Was nawiedzić


To zdecydowanie!

Hansolo napisał(a): ( i tym razem postaramy się wygrać :twisted: )


A to nawet bardziej! :P
Pod sztandarem HanSa zwycięstwo jest nasze!


PozdRawiam
I hunt.
You run.
Awatar użytkownika
KędzioR_vo
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1808
Rejestracja: Pon Sty 31, 2011 7:20 pm
Miejscowość: Gdynia

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Darek_CTR » Śro Lut 11, 2015 9:01 pm

KędzioR_vo napisał(a):
Hansolo napisał(a): ( i tym razem postaramy się wygrać :twisted: )


Patrz: tytuł turnieju :)
Awatar użytkownika
Darek_CTR
Chorąży
Chorąży
 
Posty: 334
Rejestracja: Sob Lis 16, 2013 7:45 pm
Miejscowość: Warszawa/Chełmża

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez vertor » Śro Lut 11, 2015 9:21 pm

My wiadomo, skonstruujemy jakiś skład z Warszawy
Awatar użytkownika
vertor
Chorąży sztabowy
Chorąży sztabowy
 
Posty: 548
Rejestracja: Wto Lut 18, 2014 2:47 am

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Narrander » Śro Lut 11, 2015 9:40 pm

Wstępnie będę
Jedz kartofle, będziesz wielki
Awatar użytkownika
Narrander
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 290
Rejestracja: Pon Maj 13, 2013 5:25 pm
Miejscowość: Gdańsk

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Bananovitch » Śro Lut 11, 2015 9:43 pm

Ja takoż.
Awatar użytkownika
Bananovitch
Starszy chorąży
Starszy chorąży
 
Posty: 359
Rejestracja: Śro Paź 15, 2014 1:32 pm

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Venator » Śro Lut 11, 2015 9:44 pm

Ja termin juz zaklepuje, takze dopisz mnie :-)
Awatar użytkownika
Venator
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1544
Rejestracja: Pon Wrz 05, 2011 11:11 am
Miejscowość: 華沙

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez red_rogue » Śro Lut 11, 2015 11:16 pm

Red się też przytelepie z Moratami
Always with the negative waves Moriarty, ALWAYS with the negative waves!
Awatar użytkownika
red_rogue
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 878
Rejestracja: Pią Sty 18, 2008 6:29 am

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez People_Hate_Me » Czw Lut 12, 2015 9:33 am

Będę :)
Awatar użytkownika
People_Hate_Me
Sierżant
Sierżant
 
Posty: 72
Rejestracja: Wto Paź 21, 2014 1:09 pm
Miejscowość: Toruń

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Elviso » Czw Lut 12, 2015 10:07 am

Wpisuję w kalendarz. Nie ma opcji żebym się nie stawi ;)
Elviso
Sierżant
Sierżant
 
Posty: 79
Rejestracja: Wto Maj 27, 2014 1:31 pm

Re: Chełmża 2015 Operation: You shall not pass!

Postprzez Draigar » Czw Lut 12, 2015 10:36 am

Najpewniej wpadnę: 20-21 czerwca brzmi sensownie ;)
Draigar
Starszy chorąży
Starszy chorąży
 
Posty: 383
Rejestracja: Czw Mar 10, 2011 9:30 pm

Następna

Wróć do Infinity: Turnieje ogólnopolskie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość