Propozycje zmian zasad

Ogólna dyskusja na temat systemu

Moderator: Krypton

Propozycje zmian zasad

Postprzez Cisza » Czw Sie 20, 2009 8:59 am

Większość z tego brzmi rozsądnie

http://www.madaxeman.com/reports/devizes_2009_4.php

Pytanie tylko czy takie zmiany w systemie, zmieniające podstawowe cechy niektórych armii nie pociągnęłyby za sobą konieczności dalszej przebudowy zasad.
http://polewalki.blogspot.com/

Ba'tki Machny wspomnij czasy
gdy do walki brak ci sił
jak na stepach Ukrainy
Białych i Czerwonych bił!

Image
wolna OSETIA, wolna ABCHAZJA, wolny KURDYSTAN, wolny TYBET

PRECZ Z AGRESORAMI GRUZIŃSKIMI, TURECKIMI, CHIŃSKIMI, JANKESKIMI i wszystkimi innymi
Awatar użytkownika
Cisza
Chorąży
Chorąży
 
Posty: 324
Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 11:01 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kretus » Czw Sie 20, 2009 9:34 am

Spora część uwag odnosi się do jednostek skirmish, często słyszy się narzekania, że są za mocne. Jako że grywam głównie w średniowiecze, to nie potrafię odnieść się do prawdziwości takich narzekań.

Uwagi co do hordy - z tego co wiem narzekania były głównie na Atyllę, ale lekko zredukowano jego zdolności po erracie.

Zasady szarży, ostrzału i odepchnięcia zostawiłbym takie, jakie są.
Za to trwanie bitwy po śmierci generała śmiało można sobie ustalić jako zasadę opcjonalną (w różnych wariantach).
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 714
Rejestracja: Sob Lis 29, 2003 6:37 pm
Miejscowość: Lublin/Biłgoraj

Postprzez Cisza » Czw Sie 20, 2009 10:31 am

Z tym skirmishem to akurat przesadza. Faktycznie jest trudny do zniszczenia i trzeba niektórymi armiami mocno główkować aby go dopaść, ale z doświadczenia gier przeciwko Kryptonowi - moi Partowie vs jego Rzym imperialny, wiem, że da się to zrobić.

Złamanie armii opartej na skirmishu jest bardzo trudne, ale z drugiej strony skuteczność ostrzału nie jest aż tak wielka aby skirmisherzy mogli rozbić przeciwnika.

Za silni skirmisherzy są u Hunów (2 bazowe ataki), ponieważ wychodzi, że w szarży sa równi np. katafraktom w liczbie ataków.

Moim zdaniem rację ma z tym aby nie trzeba było maksymalizować frontu przy szarży oraz z tym szarżowaniem od boku, gdy nie widzi się frontu.

Zgadzam się też, że śmierć generała nie powinna automatycznie powodować końca rozgrywki
Zdarzyło mi się przegrać bitwę, w której wcześniej udało się zmasakrować przeciwnika. Oddział z dołączonym generałem za bardzo wysunął się ścigając wroga, został otoczony i rozbity. Z puntów wynikało jednak, że byłby co najwyżej remis, bo prowadziłem znacznie więcej niż punktowa wartość generała i tego oddziału.
http://polewalki.blogspot.com/

Ba'tki Machny wspomnij czasy
gdy do walki brak ci sił
jak na stepach Ukrainy
Białych i Czerwonych bił!

Image
wolna OSETIA, wolna ABCHAZJA, wolny KURDYSTAN, wolny TYBET

PRECZ Z AGRESORAMI GRUZIŃSKIMI, TURECKIMI, CHIŃSKIMI, JANKESKIMI i wszystkimi innymi
Awatar użytkownika
Cisza
Chorąży
Chorąży
 
Posty: 324
Rejestracja: Sob Lut 10, 2007 11:01 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kretus » Nie Lis 15, 2009 9:29 pm

No to i mamy zmiany.

Wa stronie warhammera historical można znaleźć dużą aktualizację zasad autostwa Ricka Piestley'a. Praktyczne napisano od nowa zasady dotyczące harcowników oraz linii widzenia przy ostrzale. Wprowadzono bardziej restrykcyjna metodę liczenia punktu złamania. A co chyba najważniejsze - wycofano możliwość szarży z przedniej strefy na flankę celu przygwożdzonego (wyjątkowo można wtedy szarżować do rogu). Inaczej liczy się też minus do rozkazów za obecność wroga.

Zresztą, przeczytajcie sami.
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40c;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy; PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek; OiM - pludracy.
Awatar użytkownika
Kretus
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 714
Rejestracja: Sob Lis 29, 2003 6:37 pm
Miejscowość: Lublin/Biłgoraj

Postprzez Krypton » Czw Gru 03, 2009 4:25 pm

Bardzo mi się te zmiany podobają! :)

Zmniejszy się manewrowość oddziałów przy reorganizacjach po walce wręcz (mniej ataków z flanki), oddziały będą mieć tendencję do tworzenia szyków liniowych, a partyjscy łucznicy konni wreszcie nie będą się ustawiać bokiem do rzymian ;)
Awatar użytkownika
Krypton
Wargamer
Wargamer
 
Posty: 296
Rejestracja: Pon Cze 12, 2006 11:18 pm

Re: Propozycje zmian zasad

Postprzez sevelek » Pią Wrz 14, 2018 2:15 pm

Zgadzam się całkowicie z moim przedmówcą.
sevelek
Szeregowy
Szeregowy
 
Posty: 4
Rejestracja: Pią Wrz 14, 2018 12:42 pm


Wróć do Ogólnie o Warmaster Ancients

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość