Uwagi i pytania

Ogólna dyskusja o systemie.

Moderatorzy: Rademon, costi, Partyzant

Postprzez Mizar » Śro Maj 09, 2007 7:59 pm

Ja bede


A jak jest według zasad?

A co do poprzedniego pytania to przyjmuję, że okręt ze wszystkimi działami powyżej 5" może wystrzeliwać pociski oświetlające z najmniejszych. Nie chce mi się użerać z ODGW i to jeszcze po ichniemu.
Mizar
Starszy plutonowy
Starszy plutonowy
 
Posty: 54
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 3:46 pm
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez ragozd » Śro Maj 09, 2007 8:43 pm

zasady tego nie okreslaja.
A do pociskow oswietleniowych, to raczej limit dolny na ok 4.5" byc powinien
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Mizar » Śro Maj 09, 2007 8:56 pm

Może być i dolny byleby nie było sytuacji że spotykają sie 2 zespoły i okazuje się że nikt nie może używać pocisków oświetlających bo ktoś wymyślił jakiś limit.
Mizar
Starszy plutonowy
Starszy plutonowy
 
Posty: 54
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 3:46 pm
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez ragozd » Pią Maj 11, 2007 10:42 am

Dlatego limity trzeba wymyslac z sensem :P
Tu akurat zadnych limitow byc nie powinno, a tylko sposob dzialania inny, np.
kaliber 10 cali i wiekszy - 1 kostka oswietla na 3 rundy
6-10 cali - 1 kostka na 2 rundy
5-5,5" - 1 kostka na 1 runde
4,5-5" - 2 kostki na 1 runde
4" - 3 kostki na 1 runde
ponizej - 4 kostki na jedna runde

jesli jest ponizej limitu - nie jest na tyle jasno by miec bonus do trafienia
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Śro Maj 16, 2007 1:32 pm

ODGW dopowiedziało w temacie starshells a radar:

http://www.odgw.com/index.php?option=co ... &catid=113

EDIT:
Pytanie dotyczyło użycia pocisków oświetlajacych, a o tym ostatnio dyskutowaliście w tym wątku.
Ostatnio edytowany przez Rademon Śro Maj 16, 2007 1:47 pm, edytowano w sumie 2 razy
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Śro Maj 16, 2007 1:45 pm

i jaki problem rozwiazali w tym watku? Bo ja nie widze zwiazku
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez ragozd » Pon Cze 04, 2007 8:35 am

Ostatnio zastanwialo mnie wyjatkowo wysokie straty w artylerii glownej okretow w GQ3. Jednym z powodow jest traktownie kolejnych trafien jako w nieuszkodzone wieze. Tak jakos dziwnie te trafione zyskuja jakies pole silowe przekierywujace pociski na jeszcze sprawne dziala ;)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Pon Cze 04, 2007 8:57 am

Proponuję wprowadzić zasadę dodatkowego rzutu, żeby ustalić która wieża dostała, także jako pierwsza (nie zawsze najbliższa). Jednocześnie to oddala perspektywę testów morale z powodu utraty wszystkich dział art. głównej.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez costi » Pon Cze 04, 2007 9:31 am

Pomysl nieglupi - zwiekszyloby to znacznie przezywalnosc artylerii glownej.
A taki Bismarck dostal przeciez w swoje, trafione juz, wieze po kilkadziesiat razy jak go zatapiali ;)
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Pon Cze 04, 2007 9:55 am

Nie zawsze jest konieczny dodatkowy rzut. majac 3 trafienia w glowna na tabeli, wszystkie 3 wiezowe okrety maja sprawe z glowy.
Swoja droga to samo prawdopodobienstwo Chokai i Exetera (czy Kako) nie daje mi spokoju ;) Szczur podsumowal to krotko - japonskie krazowniki sa najlepsze, bo maja 5 wiez
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez costi » Pon Cze 04, 2007 10:28 am

O tym samym rozmawialismy wczoraj na Brodnie.

A teraz spojrz: na 3-wiezowym Rodneyu szansa na powtorne trafienie w zniszczona wieze wynosi 33% (jedna zniszczona wieza) i 66% (dwie zniszczone).
Na 5-wiezowym Japonczyku: 20%/40%/60%/80%, w miare niszczenia kolejnych wiez.
Ew. odwracajac cyferki, szansa zniszczenia kolejnej wiezy wynosi:
Rodney: 66%/33%
Japonczyk: 80%/60%/40%/20%

Mozna pewnie to samo osiagnac tez roznicujac tabele trafien dla poszczegolnych nacji, ale mam takie niejasne wrazenie, ze k20 moze zaczac sie konczyc, a do tego trafianie zawsze w nieuszkodzona wieze wydaje mi sie srednio realistyczne ;)
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Pon Cze 04, 2007 1:28 pm

nie zabardzo wiem do czego zmierzasz, ale 20% caly czas jest do osiagniecia na k20. Nacje nie maja to nic do rzeczy, bo japonczycy mieli tez 3 wiezowe krazowniki.
I problem jest ze na podobnej wielkosci okrecie latwiej trafic 1 z 5 wiez niz 1 z 3
Dla okretow ewidentnie odbiegajacych od normy zawsze mozna zasade specjalna przyjac :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez costi » Pon Cze 04, 2007 1:56 pm

Za duzy skrot myslowy: powyzsze wyliczenia maja zastosowanie przy zalozeniu, ze juz trafilismy w artylerie glowna na tabeli trafien.

Czyli calkowita szansa trafienie wiezy = szansa trafienia art. glownej wg. tabeli * szansa trafienia w nieuszkodzona wieze.

Przyklad: trafilismy okret z 5. wiezami, na tabeli wyszlo trafienie w art. glowna. Teraz rzucamy kostka, ktora dokladnie wieza zostala trafiona (moze pasc na wieze juz zniszczona, czyli trafienie bedzie bez efektu).
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Pon Cze 04, 2007 2:56 pm

dalej nie wiem do czego dazysz. Aktualnie w GQ3 dla 3 wiez jest 1/12 szansy trafienia w kazda. Przy 5 wiezach - juz 1/20 - ale sa dwa rzuty to okreslajace. I teraz wystarczy policzyc prawdopodobienstwo 3 roznych wynikow z 12, a 5 roznych z 20 by okreslic szanse na zniszczenie wszystkich dzial. Na tyle dawno bylem wglebiony w liczenie prawdopodobienst, by juz nie pamietac jak to policzyc :( ale 5 z 45 to totolotek :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez costi » Pon Cze 04, 2007 9:24 pm

Ke? Wg. obecnych podrecznikowych zasad GQ przy trafieniu w Main Turret pada najblizsza nieuszkodzona wieza - jesli w jednej salwie zostala rafiona wiecej niz jedna, to pada najblizsza + kolejne wybrane przez wlasciciela ostrzelanego okretu.
Gdzie tu rozne szanse trafienia w wieze?
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

PoprzedniaNastępna

Wróć do General Quarters

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron