Zasady domowe - dla chetnych

Ogólna dyskusja o systemie.

Moderatorzy: Rademon, costi, Partyzant

Postprzez ragozd » Śro Maj 16, 2007 9:40 am

mozna, tylko po co to formalizowac? Rzadko kiedy okrety mialy w pelni niedoswiadczona zalaoge lub samych wilkow morskich - fluktacje zawsze byly.
No i zawsze mozna to robic na wlasna reke po prostu tak jak to napisales. Takie sprawy mozna przypisywac do okretow - np. Renown +1 do strzelania (OL z najlepszymi wynikami strzelan RN) Przy tescie eksplozji amunicji wybuch na 8-20.

Doszedelem do wniosku, ze +1 vs DD przeciw niszczyclelom to warto troche rozbudowac. Zastanawiam sie tylko czy na +2 dla 13" > czy rozbic na 3 grupy az i 8-10" to + 1, 11-12" to +2, a 12,6" i wiecej to +3
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Mizar » Śro Maj 16, 2007 1:17 pm

Rzadko kiedy okrety mialy w pelni niedoswiadczona zalaoge lub samych wilkow morskich

Mówiąc o wyszkoleniu miałem na myśli raczej ogólną sprawność załogi w tym także:
- zgranie załogi - nawet doświadczeni marynarze przeniesieni do nowego zespołu potrzebują nieco czasu żeby się zgrać, a ludzie pracujący ze sobą od lat działają znacznie sprawniej
- znajomość okrętu - ktoś przeniesiony z innego typu, nie od razu załapie co, gdzie i jak (patrz problemy Polaków przy obsadzaniu Garlanda), natomiast ktoś kto pływa na jednym okręcie wie jak ten się zachowuje (kapitan np. może zaoszczędzic kilka sekund używając fali do zwrotu co może wystarczyć do ominięcia torpedy)
- Relacje załoga - oficerowie - jeśli oficerowie to byli marni to i dobra załoga nie pomagała, odwrotnie - dobry dowódca potrafił wydobyć więcej i z marnej załogi.
Takie drobiazgi wpływały na ogólny poziom wartości załogi okrętu i nie tylko zresztą.
W zasadzie celność to tylko najłatwiejsza rzecz do dodania do systemu, na którą może mieć wpływ wartość załogi. Lepsza może mieć również bonusy do napraw, może do szybkostrzelności (przy mniejszych działach ładowanych ręcznie).

+3 to chyba drobna przesada, ale jak to by wyglądało w grze a nie na papierze to trza potestować.
Mizar
Starszy plutonowy
Starszy plutonowy
 
Posty: 54
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 3:46 pm
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez ragozd » Śro Maj 16, 2007 1:42 pm

+1 na k12 a +3 na k20 to niecale 2 x wiecej. Przypominam ze to strzelanie z dzial pancernika do niszczyciela.

Co do garlanda - to akurat przyklad odwrotny - winna byla nie zaloga, a sabotaz i kawalek kabla w trybach. A parametry morale i napraw lepiej umieszczac w senariuszach - bo tam wszytko jest juz konkretne.
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Śro Maj 16, 2007 3:22 pm

Moje pytania do cz. 1 i 2 (artyleria i torpedy). Przykłady na podstawie tabel IJN:

1) co to za klasa pancerza SB?
2) czy można wykorzystać mniej bonusa z Ognia Ciągłego (np. +3 z +5 dla 3,9"), aby zużyć mniej amunicji?
3) zygzaki - 20% prędkości w danej turze poświęcam na uniki, 80% na "kablowanie" do przodu i skręty, tak?
4) jaka musi być minimalna prędkość w bieżącej turze (30w?) dla zygzakowania?
5) czy zygzaki nadal uniemożliwiają odpalenie torped?
6) uszkodzenia miny/torpedy: jak czytać "5 Przec3 + Masz"? Zakładam że dodatkowa cyfra przed "Przec" jest pozostałością po liczbie utraconych "Kad" przed zmianą tabeli.

Miło jest zobaczyć modyfikatory dla Długich Lanc.... :twisted:
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Śro Maj 16, 2007 4:07 pm

1) SB - super battleship :)
2) tak. ale doswiadczenie mowi, ze uzycie RF konczy sie koncem okretu. swojego lub wroga ;)
3) tak (tak jak w orginale bodajze )
4) 30w przed limitem 80%
5) nie - mozna odpalac. odpalenie to mala chwila w porownaniu z czasem trwania rundy
6) 5 punktow kadluba w tym 3 przecieki

modyfikator do DL nie jest opatentowany ;)

juz nanosze sprecyzowania do pliku :)

Zastanawiam sie tylko nad limitem 70% ruchu przy manewrowaniu. Chyba lepiej to odda harce
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Czw Maj 17, 2007 8:50 am

Jeśli "5 Przec3 + Masz" oznacza 5 trafień w Kad, z czego 3 to przecieki, oraz trafienie w mszynownie, to zamieniłbym to na "5 Kad/Przec3 + Masz". Dla mnie taki zapis jest bardziej czytelny.
System przecieków i rozprzestrzeniania się ognia wygląda trochę zbyt skomplikowanie przy czytaniu zasad.

3b) Co oznaczają inne nowe symbole: kotwiczki, stopnie marynarskie, jakieś "m"? Może legenda?
3c) Zdefiniuj wprost co to są boksy burtowe, ułatwi to czyatniae, nie będzie trzeba się domyślać/czekać do przykładu.

"Jeśli różnica burtowa boksów jest 2 lub więcej, prędkość spada dodatkowo za każdy drugi i następny boks <b>o 1 węzeł</b> (2 trafienia tylko w lewa burtę redukują prędkość w sumie o 3 boksy."

"(Boksy zatopione na burcie równoważą niezatopione na tej bu<b>r</b>cie, i zatopione na przeciwległej burcie)" - sam zapis jest dość skomplikowany, tylko przykład ratuje z zakłopotania. Inna sprawa że dotyczy to tylko części pancerników

Wyrównanie przechyłu: w jaki sposób? Przez zalanie 1 boksa (wprost pls)? Przed czy po innych naprawach? Mogę wypompować wodę usuwając Przeciek i być może nie będzie mi potrzebne wyrównywanie przechyłu. Czy przechył utrudnia prowadzenie ognia/skręcanie/płynięcie do przodu?

3d) Miałem kłopot z poznaniem symbolu "1": musiałem poświęcić czas aby się zastanowić czy chodzi o <b>jedną</b> klasę wyżej/niżej czy o jedynkę na kostce. Proponuję przeredagować, np. dla jedynek: "z 1 na K20" lub "z jedynką (1) przy niższej klasie przebijalności działa".

3e) Secondary = średnia? Tertiary to też średnia? Można to rozpoznać po kalibrze (w calach)?

3h) Zakładam że dopiero się rozwinie. Skąd pomysł na "dokopanie" japońskim krążownikom?

3i) Jak ten punkt ma się do 1d)?

3j) A pokładu już nie, bo jest przebity?

3k) stanowisk = "łódek"? Do rozwinięcia?

Uwaga ogólna: zapis "1 lub 3 w górę" w rożnych miejscach jest mało czytelny. Trzeba się zastanwiać czy w danym punkcie chodzi o <b>wiersz(e)</b> czy jakiś modyfikator do wyniku rzutu kostką. Moim zdaniem nie warto oszczędzać na tych kilkunastu wpisach jeśli to ma być czytelne.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Czw Maj 17, 2007 9:34 am

5 Kad/Przec3 + Masz moze i jest bardziej czytelny, ale prozaicznie za dlugi. Wystarczy obecny, jednoznaczny zapis. Przynajmniej mi :)

nowe symbole: kotwiczki, stopnie marynarskie, jakieś "m" - ki czort? ja nie kojarze ... Dodalem tylko obrocone () jako lodki/nadbudowki. Moze jeszcze pkty kadluba Hooda liczone tylko w wwalce artyleryjskiej?

3c boksy burtowe - tu najlepiej rysunek, ale przyklad wystarczy:)
wyrownanie - dopisze slowki i "zalanie 1 boksu na turę"
3d - zrobione, choc najlepiej chyba bedzie zostawic same przyklady
3e - tertiary to tez srednia, przynajmniej w tym zapisie.
3h - chodzi np o jintsu ktore nie maja sredniej artylerii i przez to w GQ wlasciciel tego krazownika bardziej lubi trafienie w art. srednia ;)
3i - tak ze 1d juz zniknal :)
3j - na pancerz kadluba sklada sie pancerz boczny lub pokladu. Spsawdzamy ktory akurat wchodzi w gre
"1 lub 3 w górę" wystepuje jako modyfikator w tabeli, i tam jest jednoznaczny.

Innymi slowy - sa to moje jak widac jeszcze troche luzne zapiski. Sadzilem ze zmiany bede pokazywal w dzialaniu, wtedy wszystko byloby oczywiste. W sumie to moze byc to ciezkostrawne, i uznanie ze zalapales z tego chyba wszystko :)

Nie jest moim celem pisac wszystkiego jako kompletne zasady a zalozeniem jest ze zna sie i posiada zasady GQ3. teraz imho niewarto, ale jak juz pomysly okrzepna to nie widze przeskod by je dokladniej opisac. Jak pokazuje punkt 1d, na razie nie zawsze warto ;)

dzieki wielkie za uwagi, a przy najblizszych spacerach z psem pomysle o strzelaniu i skrecaniu z przechylem - bo do przodu plynie wolniej przeciez
na szybko - 1 w gore do trafienia za kazdy niezrownowazony box, skrecanie - tu chyba wystarczy samo zwolnienie predkosci
Ostatnio edytowany przez ragozd, Czw Maj 17, 2007 9:40 am, edytowano w sumie 1 raz
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez costi » Czw Maj 17, 2007 9:39 am

3h - chodzi np o jintsu ktore nie maja sredniej artylerii i przez to w GQ wlasciciel tego krazownika bardziej libi trafienie w art srednia Wink


Brytyjskie lekkie krazowniki klasy D (blisterek CL Dunedin) tez nie maja sredniej artylerii ;) Nie znam dokladnej tresci zapisu (nie mam w tej chwili dostepu do plikow), ale wobec powyzszego wartoby go chyba rozszerzyc, jesli tyczy sie tylko Japonczykow.
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
costi
Weteran
Weteran
 
Posty: 5521
Rejestracja: Nie Cze 06, 2004 6:39 pm
Miejscowość: Warszawa - Ochota

Postprzez ragozd » Czw Maj 17, 2007 9:41 am

zapis mowi ze okrety beda mialy cechy specjalne, np lekkie japonskie krazowniki ...
angielskie BC beda mialy 2x mniejsza szanse zalania komor amunicyjnych - na razie tyle
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Czw Maj 17, 2007 10:03 am

ragozd napisał(a):dzieki wielkie za uwagi, a przy najblizszych spacerach z psem pomysle o strzelaniu i skrecaniu z przechylem - bo do przodu plynie wolniej przeciez
na szybko - 1 w gore do trafienia za kazdy niezrownowazony box, skrecanie - tu chyba wystarczy samo zwolnienie predkosci


Proponuj mniej restrukcyjnie: 1 w górę za 2 niezrównoważone boksy. Pytanie do historyków, na ile przechył (o ile stopni?) przeszkadzał w strzelaniu?
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Czw Maj 17, 2007 10:25 am

Jesli strzelalo sie na wyzsza burte - mogl uniemozliwic. Utrudnial obroty wiezy. a najwazniejsze - wprowadzal kolejne zrodlo bledow do obliczen, a kazdy nowy blad nie kumluyje sie, a poteguje wczeniejsze niedokladnosci. Nie wiem nawet czy wszyskie kalkulatory byly na to przygotowane i czy nie trzeba bylo korygowac recznie - fajny temat sie zrobil :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Pią Maj 18, 2007 12:39 pm

Nowe symbole to pewnie efekt braku czcionki/zestawu symboli u mnie. :(

4c) 2x2+5=9
+5w bo trzeba przepłynąć obowiązkowo na wprost?

4d) Czy opis dotyczy:
I) ruchu z uszkodzeniem Masz
II) ruchu z podwójnym uszkodzeniem Masz
III) ruchu bez uszkodzeń Masz

na końcu zdania: "5w/10w"

4e) Pomost/Rufa - który pancerz sprawdzamy
Pożar - trochę skomplikowany do kontrolowania kiedy co sie zapaliło i od czego. Obawiam się, że można spowodować "nadprogramowy" pożar.

"naadbudówki"

4g) niejasny; utrata prądu => nie strzela artyleria napędzana elektrycznie?

4h) uwaga jak pożar

4i) Czym się różni "zniszczona lokacja" od "zniszczonej części okrętu"?
Do czego dodaję ujemny modyfikator: do wyniku rzutu kostką czy wartości sukcesu testu ("target value")?

5f) Zbieramy wszystkie trafienia ze wszystkich okrętów i zliczamy ile wyszło = Przejście ze zliczania bazie strzelającego na zliczanie wg celu.
Czy to ma wpływ na stosowanie modyfikatora 1 w górę za kolejną baterię? Sam decyduję która artyleria/okręt strzela pierwsza/y, a reszta 1 w górę?

5h) Nie znalazłem tej tabeli :(

5i) Czemu K10 a nie K20? Kiedyś kwestionowałeś używanie różnych kostek.

6a) Wymaga dodatkowych kostek/zapisów żeby pamiętać kiedy wystrzlone/ile zostało.

7e) "rozliczenie torped, w tym sprawdzenie zasięgu minimalnego na uzbrojenie głowicy"

"Wyciąg z zasad" - zakładam że to element części roboczej
Pkt. 8 i 9 nie sprawdzałem, bo nie czuję siekompetentny.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Pią Maj 18, 2007 1:51 pm

4c - 2 x 2 to negacja poprzedniego wychylenia, potem nowe wychylenie wiec standardowe 5w.

4d - dotyczy wszystkich - tzw inercja.
4e - pancerz pomostu (patrz 3f)

pozar - nie trzeba kontrolowac kiedy co - kumuluje sie. Bez gaszenia bedzie przybywac 1/2/2/3/3 ogniska pozarow. Musze posymulowac rozprzestrzenianie sie i gaszenie pozarow, albo dac limit 2 nowe pozary max - co chyba bedzie najprostsze. pogadam o tym z gandalfem ;)

4g - efekt standardowy GQ3 ;)
4h - tu akurat jest banalnie proste i opisane. nak kwadratem stawiasz P - jesli go nie opanujesz - zalewa - zamiast zakreslac kolejny kwadrat - stawiasz kolko. I koniec rozprzestrzeniania. Potem mozesz naprawic przeciek, a po naprawieniu mozesz odpompowac wode z kolka (wszystko po testach)

4i Niczym - po prostu to sa dwie sprzeczne wersje. Musze sie zastanowic, ktora wybrac - kazda ma wady i zalety. do wartosci naprawy, by bylo latwiej wzbudzic pozar :)

5f ale przeciez WSZYSTKIE okrety syrzelajace do tego samego celu maja modyfikator

5h nazwa sie zduplikowala. Ostatnia we wspolne ;)

5i - dlatego ze "k10" zmiesci sie w 5mm kolumniem a "parzyste K20" nie ;). Efekt jest jednoznaczny, czyz nie ;)

6a - i dlatego jest alternatywna, np dla ksiegowych lub bankowcow ;)

Wyciag z zasad to opis skrotow oznaczajacych niezmienione zasady GQ3

Dzieki za uwagi

PS - musi to swietnie wygladac dla osob nie majacych tekstu :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez ragozd » Pon Maj 21, 2007 12:24 am

Nie bylo zapisane, bo wydawalo sie to oczywieste - trafienie w maszynownie oznacza strate pkt kadluba.
tabela ekwiwalentow trafien zostala przejrzana i zmieniona pod katem niszczycieli - wzgl. krazownikow jest srednio 5x roznica w wypornosci, a skutecznosc wzgl. niszczycieli ognia artyleryjskiego rosnie zdecydowanie mniej- dzieki Mizar za uwage.
teraz jedna celna strzal artylerii pancernika obezwladni lub nawet zatopi niszczyciel (7-10 hitow zamiast 4-5)
A jak Mizar wnioski nt pozarow i przeciekow - u mnie to jest "troche" zmienione :) Tak jak bomby glebinowe ;)

Szczur tez wymyslil swietnego krytyka - skrot Pompy - ale chodzi o ekipy remontowe. Oprocz trafienia w kadlub szanse napraw maleja o polowe.
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez ragozd » Czw Maj 24, 2007 12:00 pm

Kolejna zmiana dosc istotna - z przelicznikow trafien wywalilem wiesz BC-BB. te okrety sa liczone z tonazu tym samym zakresem co BA, wiec pwoinny byc rownie wytrzymale. Krancowym przykladem jest Strasbourg i Dunkierque - dlugo sie nad tym zastanawialem, ale ten przyklad okazal sie razacy i decydjacy.
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

PoprzedniaNastępna

Wróć do General Quarters

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron