Tu nie gramy statkami - czyli zmiany na lepsze

Ogólna dyskusja o systemie.

Moderatorzy: Rademon, costi, Partyzant

Postprzez Rademon » Pią Kwi 20, 2007 6:30 am

Na Sadybie do liczenia tur wystarczy nam zapisywanie rozkazów na dole kartek z kartami okrętów (jest zapisany nr tury). Z przyzwyczajenia operujemy także kostką K20.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Pią Kwi 20, 2007 8:24 am

Dlatego tez wprowadzam limit amunicji - bo to tez macie juz zanotowane ;)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez NairoD » Pią Kwi 20, 2007 9:22 am

mozesz mi podesłac te zasady?

chciałbym sie z nimi dokładnie zapoznac.

pzdr

NairoD
Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie!!!
NairoD
Weteran
Weteran
 
Posty: 6844
Rejestracja: Czw Mar 16, 2006 5:55 pm
Miejscowość: Warszawa-Targówek

Postprzez ragozd » Pią Kwi 20, 2007 9:49 am

Oczywiscie. Licze na uwagi i kolejne pomysly od wszystkich :)

Winien jestem tez sprecyzowanie do
"Przewraca się też przez 4 niezrównoważone boksy na jednej z burt"
czy
(Boksy zatopione na burcie równoważą niezatopione na tej bucie, i zatopione na przeciwległej burcie) Scharnhorst (5 burtowych boksów i jeden centralny na dziobie) dostał w lewą burtę torpedy za 5 pkt kadłuba. Zalany dziobowy i 4 lewoburtowe boksy, ostatni lewoburtowy równoważy jeden z zalanych tak że są tylko 3 niezrównoważone boksy – okręt nie przewraca się.
wyjasnia juz wszystko?
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez ragozd » Wto Kwi 24, 2007 11:06 am

Nowy pomysl: Ruch – przygotowanie do skrętu.
Można do 5w końcowego ruchu przeznaczyć na wychył steru w jedną ze stron. 3 – 5w oznacza że już musimy skręcić, 1-2w można zrezygnować poświęcając na to 2-4w dodatkowo.
Okręt zamierza skręcić w prawo (2w). W następnej turze potrzebuje tylko 3w do skrętu, może też wydać 9w (2 x 2 =5) by zacząć skręcać w lewo. Wydając w poprzedniej turze 5w, można w następnej skręcać od razu.


Poszezy to mozliwosci taktyczne :)
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Rademon » Wto Kwi 24, 2007 11:17 am

Według tej koncepcji z ruchem gramy na Sadybie, tylko mało kto o niej pamięta. Trzeba to zapisywać na rozkazach, bo się łatwo zapomina.
Ostatnio edytowany przez Rademon, Wto Kwi 24, 2007 2:05 pm, edytowano w sumie 1 raz
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Wto Kwi 24, 2007 12:12 pm

Kolejne wnioski: "okręt zwalnia maksymalnie o 1/3 aktualnej prędkości ale nie mniej niz 5w" Calej wstecz nie bede uwzglednial.
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Postprzez Mizar » Wto Kwi 24, 2007 2:01 pm

Przeszukując internet natrafiłem na stronę z informacjami o uzbrojeniu okrętów http://www.navweaps.com/
Porównując szybkostrzelności stwierdziłem, że przyjętą przez autorów systemu granicą rapid fire jest mniej-więcej 7 strzałów na minutę.
Stworzyłem więc prowizoryczną listę okrętów które powinny rapida mieć a nie mają.

Francuzi:
działa 5,1" - LE Hardi, Dunkierque
działa 5,5" - wszystkie niszczyciele oprócz typu Guepard/(Bison), krążownik minowy Pluton

Włosi:
działa 4,7" - Nawigatori, inne stare niszczyciele (nowsze miały działa o mniejszej szybkostrzelności)

Amerykanie
działa 8" - Des Moines

Na pewno to nie wszystko. JAk będę miał teochę czasu i coś znajdę to uzupełnię.
Mizar
Starszy plutonowy
Starszy plutonowy
 
Posty: 54
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 3:46 pm
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez Rademon » Wto Kwi 24, 2007 2:06 pm

Mizar: o ile dobrze pamiętam o szybkostrzelności była dłuższa dyskusja na forum ODGW. Może warto zajrzeć do czego doszli.
Polski Blog Wargamingowy
http://rademon.blogspot.com/

Image
Image
Awatar użytkownika
Rademon
(Re)Animator
(Re)Animator
 
Posty: 2784
Rejestracja: Pią Lip 09, 2004 5:55 am
Miejscowość: Warszawa, Odwód Radzymin, Sekcja: KGS Sadyba

Postprzez ragozd » Wto Kwi 24, 2007 2:36 pm

Mizar - wg tej strony sa moje szybkostrzelnosci, tylko skala troche glebsza :) 8 czy 24 strzaly na minute to jednak zasadnicza roznica :)
A Des Moines mial dziala zaslugujace na osobna kolumne, a nie tylko RF.
A jak masz duzo wolnego, to polecam http://fow.aplus.pl

Jako że tabele torpedowe GQ zachecaja do powergamingu (w zaleznosci od parametrow raz oplaca sie strzelic torpedami pojedynczo, raz wiazka) przechodze na inny system - rzucam tyloma kostkami ile torped w wiazce, kazda torpeda ma te sama wartosc trafienia. Plus modyfikatory oczywiscie
Sa tylko dwie zasady wojny - nigdy nie atakuj Rosji i nigdy nie atakuj Chin!
W Armii Czerwonej więcej odwagi potrzeba by sie wycofać, niż zaatakować!
Walcząc "klimatycznie", II WS trwałaby do dziś. A tak - wygrali powergamerzy!
Awatar użytkownika
ragozd
Kontestator
Kontestator
 
Posty: 5843
Rejestracja: Pią Kwi 16, 2004 12:00 pm
Miejscowość: Warszawa-Tarchomin

Poprzednia

Wróć do General Quarters

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość