Warszawa - 3.06.2012 - Operacja Tajfun

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Warszawa - 3.06.2012 - Operacja Tajfun

Postprzez Yegr » Nie Maj 06, 2012 7:34 pm

Heja,

dyskusja o następnym turnieju w Wawie jest już w wątku o poprzednim turnieju, więc czas to jakoś usystematyzować. Z jednej strony są głosy żeby zrobić turniej na 1900-2000 - taki format i mi się podoba, z drugiej strony dawno nie było też parówki. Co do okresu to oczywiście LATE. Ponadto dochodzi jeszcze kwestia terminu- ponieważ z tego co pamiętam Master w Poznaniu może potencjalnie zmienić datę na końcówkę maja, chcę uniknąć kolizji.


EDIT: zasady turnieju - dodane 15ego maja 2012.

Operacja Tajfun

Gdzie: Szkoła podstawowa nr 343, ul. Kopcińskiego 7

Rejestracja na T3
http://www.tabletopturniere.de/pl/t3_to ... fun&type=t

Kiedy: 3 czerwca 2012

wpisowe: 15 zł

Zapisy: 8:30
Początek turnieju 9:00

Sędziuje: Igor „Yegr” Modelski
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywę gracza oraz rozpiskę/rozpiskii w formacie .doc, .xls, .txt, i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office lub pliki .pdf prosimy o przysłanie do dnia 29.05, na adres e-mail: yegr@o2.pl


Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War

I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 2050 pkt na okres LATE;
2. Obowiązują wszystkie listy armii do trzeciej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdf'ów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com; dla porządku są to:
Poniżej znajduje się lista dopuszczonych podręczników oraz PDF:
o Forces Book
o Earth & Steel
o Turning Tide
o Hell's Highway
o A Bridge Too Far
o Dogs and Devils
o Cassino
o Red Bear
o Grey Wolf
o Blood, Guts & Glory
o Army listy dostępne na stronie Flames of War opisane jako Official V3 1944-45. (Niedotyczy to list oznaczonych ‘Under Review’.)
o Army listy z Wargames Ilustrated wydane od 2012 roku, wcześniejsze listy po konsultacji z organizatorem.
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdf'u zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Gramy na stołach 180x 120 cm

II. Rozgrywka:

1. Gramy 3 bitwy po 3 godziny każda
2. Grafik turnieju
Bitwa pierwsza – scenariusz Breakthrough (Mobile Battle) – 9:00-12:00
Bitwa druga – scenariusz No Retreat (Defensive Battle)– 12:05-15:05
Bitwa trzecia – scenariusz Free For All (Fair Fight)– 15:10-18:10
Zasady scenariuszy do przeczytania pod:
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... _cat_id=31

W bitwach I i II obowiązuje parowanie z nastawieniem na Alianci vs Oś. W bitwie III obowiązuje system szwajcarski w pełnym wymiarze.

II. Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:

* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.

0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0

* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.

Za przesłanie zgłoszenia z rozpiską w terminie +5 VP

Ocena hobbistyczna (0-10)

Malowanie modeli (0-6):

4pkt - 80% lub więcej modeli pomalowanych na co najmniej 3 kolory, przy czym pomalowane zostały osobno takie elementy modeli jak: mundury, skóra, broń, buty, oporządzenie (jeśli kolor powinien być inny od umundurowania); korpus czołgu, przedział załogi, układ jezdny, wyposażenie;

5pkt - 100% modeli pomalowanych na co najmniej 3 kolory, przy czym pomalowane zostały osobno takie elementy modeli jak: mundury, skóra, broń, buty, oporządzenie (jeśli kolor powinien być inny od umundurowania); korpus czołgu, przedział załogi, układ jezdny, wyposażenie;
LUB armia spełnia warunek na 4 punkty i co najmniej 80% modeli w armii zostało pomalowanych z użyciem: cieniowania, rozjaśnień, kamuflażu, model posiada nałożone kalkomanie lub namalowane oznaczenia (wystarczy 1 z wymienionych cech);

6pkt - 100% modeli modeli pomalowanych na co najmniej 3 kolory, przy czym pomalowane zostały osobno takie elementy modeli jak: mundury, skóra, broń, buty, oporządzenie (jeśli kolor powinien być inny od umundurowania); korpus czołgu, przedział załogi, układ jezdny, wyposażenie; ORAZ 100% modeli w armii zostało pomalowanych z użyciem: cieniowania, rozjaśnień, kamuflażu, model posiada nałożone kalkomanie lub namalowane oznaczenia (wystarczy 1 z wymienionych cech);
Jeśli armia spełnia powyższy warunek, a nie posiada żadnych modeli na podstawkach otrzymuję 8 punktów zamiast 6.

Podstawki (0-2)
1pkt - 80% modeli wyposażonych w podstawki posiada wykończone podstawki (podstawka zasypana lub wymodelowana i pomalowana);
2pkt - 100% modeli wyposażonych w podstawki posiada wykończone podstawki (podstawka zasypana lub wymodelowana i pomalowana);

WOW (0-2)
Przyznawane na zasadzie uznaniowej z oceny innych graczy (tak jak w Szczecinie - poprzez głosowanie za pomocą 'tokenów').

IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.
• Należy przynieść obuwie na zmianę.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.

W wypadku nieparzystej liczby graczy sędzia grać będzie następującą rozpiską (w zależności od ilości graczy osi- aliantów):

US Tank Destroyer Company:
Company HQ - 2* M20 Utility Car, M32 ARV - confident veteran -95
TD Platoon - 4*M18 Hellcat - confident veteran -410
TD Platoon - 4*M18 Hellcat - confident veteran - 410
Medium Tank Platoon - Jumbo, 2*Easy Eight, M4A3 (early)- confident trained - 420
Field Artillery Battery - 4*M2A1 105mm +GMC 2 1/2 ton transports - confident trained - 145
Towed TD Platoon - 4*3"guns, 4*bazooka, 4* halftrack- confident trained - 275
Armored Rifle Platoon - full - confident veteran - 295
6 plutonów - 2050 punktów

Panzergrenadier Company - confident veteran
HQ - CiC Panzerknacker SMG, 2iC SMG, Panzerschreck -70
PG Platoon - Command Panzerfaust SMG, 6*MG - 195
PG Platoon - Command Panzerfaust SMG, 6*MG - 195
Tank Hunter Platoon - 3*Marder II -195
Schwere Panzer Platoon - 4*Tiger E, Otto Carius, Albert Kerscher -1010
Rocket Artillery Battery - 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher - 105
Schwere Panzer Spah Platoon - 2*Patrols: 2* 8Rad - 160
Anti-aircraft Gun Platoon - 1x Command Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm) Half-track, 2x Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm) Half-track - 120
8 plutonów, 2050 punktów


Zapisani:
1. Blak (oś)
2. twhistoria (oś)
3. Reksio (oś)
4. Kubbek (alianci)
5. Thagg (alianci)
6. P. (alianci)
7. Stary Kur (oś)
8. marekkrolak (oś)
9. starwarrior (alianci)
10. talmar (alianci)

5:5 - alianci:oś
X. Yegr (alianci) - w razie nieparzystej liczny graczy
Ostatnio edytowany przez Yegr Sob Cze 02, 2012 8:07 pm, edytowano w sumie 12 razy
Awatar użytkownika
Yegr
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2008
Rejestracja: Wto Paź 19, 2010 3:37 pm
Miejscowość: Warszawa-Ochota

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez kartman7 » Pon Maj 07, 2012 11:00 am

Turnieju parowego naprawdę dawno nie było a co do formatu to już zostawię inwencji twórczej pozostałym uczestnikom :)
Okres walk poprę przedmówcę termin oby nie w czerwcu bo może być gorzej z frekwencją.
kartman7
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
 
Posty: 18
Rejestracja: Wto Mar 22, 2011 7:31 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez P. » Pon Maj 07, 2012 11:46 am

Jeśli parowka to proszę z opcja wystawienia 2 armii przez jednego gracza. Naprawdę chciałbym kiedyś wykorzystać choć czesc z moich 6,000+ brytyjczyków :) (pomalowanych tylko liczę).
Na przykład 2x 1250. Albo raz 2000. Takie są moje typy.
Jestem tym, który gra na wiadrowieżach! (Challenger A30)
P.
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1207
Rejestracja: Wto Wrz 28, 2010 12:32 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Thagg » Pon Maj 07, 2012 1:54 pm

Hmm to mozna by zrobic ciekawiej ;] Punkty by sie pomyslalo, ale ogolna idea jest taka ze wystawia sie 2 kompanie. Wersja ewolucyjna: wystawiamy 2 kompanie z oddzielnymi combat i weapons platoons, a Divisional support (czyli ogolnie 3 tabelka) jest wspolna (glownie chodzi o liczeni strat :) ). Co panstwo na to ? :)
Thagg
Major
Major
 
Posty: 3189
Rejestracja: Czw Kwi 17, 2008 10:51 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Kubbek » Pon Maj 07, 2012 1:55 pm

Ja tam jestem generalnie za singlem.

Ewentualna parówka mogłaby być ok gdyby zrobić pary Aliant-Oś i gracze grają na dwóch różnych stołach, a wynik pary się sumuje (ale dobranie się graczy może sprawiać problemy)
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez cielaq » Pon Maj 07, 2012 2:41 pm

Tylko, że to już drużynówka. Cały ukop parówki polega na tym, że gram wspólnie z kimś na jednym stole.
Jak byłby to czerwiec, to powinienem znaleźć wolny dzień - tylko ustalie szybko datę. Osobiście wolę parówkę (2x1250 brzmi świetnie), ale 2-2,5k też nie pogardzę. :) Parówkę można by zrobić, tak jak proponuje Thaggu, na zasadach Total War'a (czy jak to się nazywało).
cielaq
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1117
Rejestracja: Pią Sie 31, 2007 4:09 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Yegr » Pon Maj 07, 2012 4:20 pm

Przemyślałem sprawę - turnieju na duże punkty nie było dawniej (master w Łodzi pół roku temu był parowy), więc teraz będzie LATE 2050. Żeby studenci się nie wykręcali sesją (:P - wymówka dobra jak każda inna), termin proponuję 27 niedziela. Czasowo 3h na bitwę. Uwzględnię wszystkie przemyślenia organizacyjne po ostatnim turnieju. Będzie ocena malowania - prawdopodobnie na 0-10 punktów, tak aby zadbać o standard armii na takie punkty.
Stoły chciałbym zrobić ponadwymiarowe (np.5"x6" albo coś w ten deseń, choć jeszcze nie wiem jak to rozwiązać)

Jak komuś będzie brakowało czegoś do armii to znając życie - zawsze jest wystarczająco dużo osób gotowych to pożyczyć.

Zasady turnieju oczywiście pod dyskusję - ale nie później jak do piątku, bo 13ego najpóźniej muszę wysłać zgłoszenie do ligii, a w miedzy czasie jeszcze spokojnie przemyśleć.

Proponowane misje (dość klasycznie):
1.Breakthrough
2.No Retreat
3.FFA
Awatar użytkownika
Yegr
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2008
Rejestracja: Wto Paź 19, 2010 3:37 pm
Miejscowość: Warszawa-Ochota

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Kubbek » Pon Maj 07, 2012 4:41 pm

Proponuję standardowe stoły - nie będzie problemu ze scenariuszami, a różnica punktowa w stosunku do formatu standardowego to jakieś 1,5 plutonu (nie jakoś fenomenalnie dużo).
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Thagg » Pon Maj 07, 2012 5:43 pm

Yegr napisał(a):(np.5"x6" albo coś w ten deseń)


Hmm 5 na 6 cali to chyba dosyc malo ? :D

A co do stolow to zgadzam sie z kubbkiem, ze najlepiej jak beda standardowe. ym abrdziej ze plyty wszystkie mamy pod ten wymiar (a jakbysmy chcieli dodatkowa stope to bysmy musieli klasc blaty wszerz jeden kolo drugiego).

Cala reszta mi sie podoba (kurcze bede musial pomalowac lepiej modele :P ).
Thagg
Major
Major
 
Posty: 3189
Rejestracja: Czw Kwi 17, 2008 10:51 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Blak » Pon Maj 07, 2012 6:00 pm

Według mnie ocena malowania na tak duże punkty, to zły pomysł, bo większość osób będzie pożyczać modele.
Ocena malowania jest ok, na masterach i turniejach na małe punkty.

Tyle ode mnie.
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez P. » Pon Maj 07, 2012 9:19 pm

Mam do pożyczenia plutony brytyjskie - wszystko pomalowane i w cholerę tego. Jak ktoś potrzebuje niech się zgłasza.

Jeszcze jakieś wątpliwości co do oceny malarskiej? :)
Jestem tym, który gra na wiadrowieżach! (Challenger A30)
P.
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1207
Rejestracja: Wto Wrz 28, 2010 12:32 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Blak » Pon Maj 07, 2012 10:21 pm

P. napisał(a):Jeszcze jakieś wątpliwości co do oceny malarskiej? :)

Jo, to wszyscy gramy brytolami P. :wink:

Tak, mam wątpliwości i to duże.
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez P. » Pon Maj 07, 2012 10:26 pm

Trzy armie postawie :)
Jestem tym, który gra na wiadrowieżach! (Challenger A30)
P.
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1207
Rejestracja: Wto Wrz 28, 2010 12:32 pm

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Yegr » Wto Maj 08, 2012 6:05 am

Ocena malowania będzie skonstruowana tak aby mniej więcej w 2/3 premiować malowanie całej armii a tylko 1/3 jego jakość.

Tak jak ja na to patrzę to na przyjemność z grania składa się zarówno sama rozgrywka jak i to jakimi modelami i przeciw jakim modelom gramy.
Punkty za malowanie służyć mają temu aby dodatkowo zmotywować do domalowania lub pożyczenia potrzebnych modeli, tak aby kompania/batalion była/y cała/y pomalowana/y - w każdym razie do tego by zaplanować czym będziemy grac. Z drugiej strony można grac w połowie czy w całości srebrnymi surferami, ale ja uważam, że wkład pracy w wykończenie armii lub zorganizowanie sobie odpowiednich pożyczonych modeli należy wynagrodzić, bo to przekłada się później na jakość gry.
Awatar użytkownika
Yegr
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2008
Rejestracja: Wto Paź 19, 2010 3:37 pm
Miejscowość: Warszawa-Ochota

Re: Warszawa - maj/czerwiec

Postprzez Stary Kur » Wto Maj 08, 2012 7:13 am

Yegr wreszcie format dla ludzi, co prawda nie złoże kompani tank destroyerów ale zagram niemiaszkami i na 100% będę się dobrze bawił.
Termin 27 też na razie mi odpowiada. Pomysł oceny malowania bardzo fajny bo zmusza chociaż do położenia bazowego koloru.

Za to ja chętnie zagrałbym 13 maja na podwójnym stole w cztery osoby po 2x1750 na stronę. Tak aby zagrać inaczej artylerią, transportami, lotnictwem i wszystkim innym. Najlepiej z dodatkowymi zadaniami. Tyle że do tego jeszcze będzie potrzebna 5ta osoba na 20 minut.
Niemiecka piechota/zmech/pancerka na Early/Mid/Late, żadnych SSowców.
Wszystkie niemieckie pojazdy poruszające się po torach w sumie ponad 200cm, "Nazi gold train" jest u mnie.
Węgierska pancerka na Late więcej niż 2000.
Fińska pancerka na EW więcej niż 1780, Piechota EW/LW ponad 2000
AK ponad 1500, walczymy o 1780.

TY ZSRR 150 punktów w trakcie malowania.
Awatar użytkownika
Stary Kur
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 959
Rejestracja: Pią Sie 20, 2010 8:45 pm
Miejscowość: Warszawa

Następna

Wróć do Turnieje, spotkania, raporty z bitew

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Sebaar oraz 1 gość