Challenger, Warszawa - 22-23.02.2014

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Chciałbym by challenger był:

W sobotę 22.02.14
16
37%
W niedzielę 23.02.14
6
14%
Dwudniowy - 22.02-23.02.14
21
49%
 
Razem głosów : 43

Challenger, Warszawa - 22-23.02.2014

Postprzez Kubbek » Wto Gru 17, 2013 5:12 pm

Mam zaszczyt zaprosić Państwa na turniej Flames of War „Ofensywa zimowa (?)”

Gdzie: Liceum Ogólnokształcące, ul. Anieli Krzywoń 3 (piętro II, sala 209)

Kiedy: 22-23 luty 2014

wpisowe: 30 zł

Zapisy: 9:30-10:00
Początek turnieju : 10:15

Sędziuje: Jakub „Kubbek” Charmo
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywkę gracza, rozpiskę/rozpiskii oraz ewentualną historię kompanii w formacie .doc, .xls, .txt i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office prosimy o przysłanie do dnia 08.02, na adres e-mail: kuba.charmo@wp.pl . Tylko zgłoszenie wysłane drogą mailową stanowi oficjalną formę zgłoszenie na turniej.
Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War w randze Challengera

T3
http://www.tabletoptournaments.net/t3_t ... ?tid=11811

Tylko zgłoszenie nadesłane mailem stanowi oficjalne zgłoszenie na turniej.


I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 1780 pkt na okres late.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do trzeciej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Należy posiadać jedną kopię rozpiski do wglądu przez sędziego


II. Rozgrywka:

1. Gramy 4 bitwy po trzy godziny każda
2. Grafik turnieju
Dzień 1
Zapisy: 9:30-10:00
Bitwa pierwsza - scenariusz Cauldron - 10:15-13:15
Ocena hobbystyczna - 13:15-14:00
Bitwa druga – scenariusz No Retreat– 14:00-17:00

Dzień 2
Bitwa trzecia – Hasty Attack – 9:00-12:00
Bitwa czwarta - Encounter – 12:30-15:30
Zakończenie turnieju – 16:00

III. Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:

* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.

0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0

* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono całe HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.

Z bitew można łącznie uzyskać 80 VP
Z oceny hobbystycznej łączeni można uzyskać 15 VP (wliczając przesłanie rozpiski w terminie)

Za przesądnie rozpiski w terminie – 5 VP

Hobbystyka

Malowanie:
- armia pomalowana w 0%-24% - 0-1VP
- armia pomalowana w 25%-49% - 2-3 VP
- armia pomalowana w 50%-74% - 4-5 VP
- armia pomalowana w 75%-99% - 6-7 VP
- armia pomalowana w 100% – 8 VP
- ocena WOW! (dla armii pomalowanych w całości prezentujących wysoki poziom malowania oraz ukazujących całą armie jako jeden związek taktyczny) – 9-10 VP

O przyznaniu poszczególnych ocen decyduje sędzia w oparciu o kategorie obiektywne (% pomalowanej armii) oraz subiektywne (dopracowanie pomalowanych modeli) np. armia w całości pomalowana na odwal zdobędzie 8 VP, a armia z minimalną ilością modeli niepomalowanych, ale równocześnie wysokim stopniem szczegółowości pomalowania reszty modeli zdobędzie 6VP



IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.


Zasady specjalne na turnieju

Na turnieju część stołów będzie posiadała swoje zasady specjalne, wszelkie dodatkowe modele określone w zasadach specjalnych zapewnia organizator.

Raz w czasie turnieju gracz ma prawo do zmiany stołu na którym gra ze względu na niekorzystną jego zdaniem zasadę specjalną stołu. Nowy stół jest wybierany metodą losową spośród pozostałych dostępnych. Gracze mają 10 minut od czasu ogłoszenia par i stołów na deklarację chęci zmiany stołu. Gracz musi zaakceptować stół, który dostał jako zamiennik w wyniku losowania.



Bocage
- niskie żywopłoty - na stole tym nie stosujemy zasad bocage, wszelkie żywopłoty to tylko trudny teren (Difficult terrain) blokujący LOS, przerwy w żywopłotach to teren spowalniający (Slow Going)

Ruiny miasta
- szczury kanałowe - na stole znajdują się włazy kanałów (odgórnie wystawione), można z nich korzystać na zasadach opisanych w podręczniku głównym do drugiej edycji (zdjęcia strony wkrótce) z zaznaczeniem, że z zasady kanałów mogą skorzystać jakiekolwiek plutony składające się tylko z teamów piechoty i dział typu man-packed [podkreślam, z tej zasady mogą korzystać tylko plutony, nie jednostki opisane jako kompanie]
- aleja snajperów - każdy z graczy dostaje do dyspozycji snajpera

Pustynia
- płaska jak stół, twarda jak beton - cały teren na stole normalnie traktowany jak cross-country traktowany jest jako road
- Khamseen - w starting stepie danego gracza gracz rzuca koścą, na wyniku 1 nadeszła burza piaskowa - gra się wtedy na zasadach nocy, przechodzi na 5+ (rzucane również w starting stepie) [oryginalne zasady: str. 160 podręcznika$ Hellfire and Back]

Zima
- generał zima włada lasami - wszystkie lasy na stole traktowane są jako very difficult going
- zmarznięci do szpiku kości - brak źródeł ciepła w czasie srogiej zimy potrafi zabić równie skutecznie co pocisk, mróz sprawia, że żołnierze stają się apatyczni, a ich ruchy wolniejsze; żadna jednostka nie będąca pojazdem nie może wykonywać ruchu At the Double, ponadto okopanie udaje się o +1 trudniej

Włochy
- wojna artylerii - w "słonecznej Italii" jak z nieba nie leje deszcz to pociski: obie strony mają do dyspozycji po jednorazowym bombardmencie o sile AT4 firepower 5+ (bateria trained), przyjmuje się że obserwatorem dla tej baterii jest obserwator lotniczy (przerzut ostatniej kostki wstrzelania) którego wystawiasz w swojej fazie strzelania (nie można strzelać do niego ogniem AA), po wykonanym bombardmencie obserwator lotniczy znika

Holandia
- "droga na wyspie" - brzegi grobli to very difficult going dający bulltproof cover dla ostrzału z przeciwnej strony grobli, zjazdy z grobli to teren difficult
- polder - po 10 minutach od wykopani okopu okazuje się, że wykopałeś sobie dół z wodą, a w dodatku jego brzegi zaczynają się zapadać: okopanie na polderze (cały teren cross-country) wychodzi o +1 trudniej

Rejon umocniony
- wszędzie miny - każdy z graczy dostaje zestaw 3 znaczników pól minowych, z których tylko jedno jest prawdziwe; pola minowe wystawiamy przed rozstawieniem się obu stron, ale po wystawieniu objectivów (pola minowe nie mogą być bliżej niż 6 cali od objectivów i nie bliżej niż 2 cale od krawędzi stołu - poza tym mozna je wystawić wszędzie), przed rozpoczęciem gry, a po wystawieniu się gracze ujawniają sobie które miny są prawdziwe
- sprzęt saperski - gracze mogą wyznaczyć jeden z plutonów piechoty swojej kompanii do przydzielenia im sprzętu saperskiego - radzą sobie oni z fortyfikacjami tak jakby byli pionierami

Rzeka
- most musi zrobić KABOOM!!!! - przed grą obrońca (lub obaj gracze jeśli grany jest scenariusz typu Fair Fight) otrzymują 5 Demolition Teamów, ich użycie umożliwi wysadzenie mostu w powietrze, most wysadza się na zasadach ujętych w zasadach Bagration-Partisants and Polizei (zdjęcia stron podręcznika wkrótce)
- most pontonowy - jednostki pionierów dysponujące wozem zaopatrzeniowym mogą próbować budować most pontonowy - aby to zrobić muszą przynajmniej jednym teamem stykać się z rzeką oraz mieć w linię dowodzenia (choćby pośrednią) do wozu zaopatrzeniowego;
aby budować most teamy stykające się z rzeką, "przenoszące" command distance do wozu zaopatrzeniowego oraz sam wóz nie mogą się ruszać, nie mogą strzelać i nie być pinnowane, liczone są jakby się ruszały i strzelały,
aby wybudować most pluton pionierów w czasie budowania mostu musi rzucić 7 skill testów (rzuca się w shooting stepie), testy te mogą zdawać teamy uczestniczące w budowaniu mostu, "budowa" (zdawanie testów) może trwać więcej niż jedną turę (np. w pierwszej turze gracz zdał 3 testy, w drugiej 4), po zdaniu 7 testów most jest wystawiany w miejscu stykania się teamu pionierów z rzeką, po zbudowaniu mostu wóz zaopatrzeniowy jest zdejmowany

Rosyjska wioska I
- nocne starcie - bitwa odbywa się na zasadach walk w nocy z tym zastrzeżeniem, że dzień wstaje na 6tkach
- płonące domy - nocą któraś ze stron zaprószyła ogień w zabudowaniach; w starting stepie gracze rzucają czy poszczególne budynki stanęły w ogniu (udaje się na 6); jeśli budynek stanął w ogniu to w promieniu 4 cali od niego jednostki są widoczne (ale mają conceala za noc), ponadto do takiego budynku nie można wejść, a jeśli się w nim było to trzeba go jak najszybciej opuścić


W przypadku gdyby sędzia musiał wziąc udział w turnieju grać będzie następującą rospiską:

Hero Motostrelkowy Batalion (Red Army)
hq + komisarz - 45pkt
hero motostrelkowy company (9x smg) - 160pkt
hero motostrelkowy company (9x smg) - 160pkt
hero motorised artillery battalion (cmd rifle, staff team, 8x ZIS-3, 9x M3 halftrack [6x0,5cal]) - 270pkt
hero medium assault gun company - 3x SU-100 - 320pkt
guards hero heavy tank company - 3x IS-2 obr 1944 + desant - 480pkt
hero specnaz - 3x smg + 2x halftrack - 100pkt
guards hero rocket mortar battalion - 8x Katiusza-13-16 + extra crew - 245pkt

7 platoons, 1780pkt

Zgłoszeni:
1. Harr Flick
2. Cobra
3. Zamli
4. P.
5. Brzoza
6. Czys
7. TWhistoria
8. Kuba
9. Hajmon
10. Marcins
11. Shonsu
12. Stary Kur
13. Żniwiarz
14. Maciek
15. Talmar
16. Zorg
17. Lajon
18. Yegr
19. bombur
20. Kubala
21. Kosiek
22. Niya
23. Nairod
24. Komisarz
25. Ysgarran
26. Krawat
27. Manie_k
28. Bajdur


Stosunek Alianci:Oś - 12:16
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Konradch » Wto Gru 17, 2013 5:53 pm

Fajny pomysł.
Angol normalnie może wybrać czy chce noc a tutaj wyboru brak. Nie rozsypie to pewnych scenariuszy? W sensie nie będą zbyt trudne dla pewnych armii?
Konradch
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 143
Rejestracja: Pią Paź 25, 2013 6:00 pm
Miejscowość: Warszawa - praga płd

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Blak » Wto Gru 17, 2013 6:02 pm

Ja chętnie zagram LW1780, ale bez udziwnień(!), za to z odpowiednim zestawem scenariuszy*.

*Chodzi mi o próbę wyśrodkowania sił kompanii pieszych, ze zmechanizowanymi/pancernymi.
Przykładowo rzucam pomysł, by odpuścić przyjęty schemat scenariuszy: 1x Fair Fight, 1x Defensive i 1x Mobile Battle, na rzecz 1x Defensive i 2x Mobile Battle.:idea:
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez reksio » Wto Gru 17, 2013 6:26 pm

Ja myślę, że na dzień dobry, można dodać zasadę "ban NGFS" :) Albo chociaż ograniczyć go do naziemnego spottera. To otworzy możliwości dla paru rozpisek, które inaczej są bez sensu :)
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2395
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez twhistoria » Wto Gru 17, 2013 8:11 pm

A ja bym proponował, żebyśmy zagrali we Flamesy ;)
Awatar użytkownika
twhistoria
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2744
Rejestracja: Pią Paź 27, 2006 8:33 am
Miejscowość: Warszawa-Bemowo

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez suzan » Wto Gru 17, 2013 8:14 pm

A ja proponuję zagrać na mniejsze punkty... 1650 to dobra ilość i pomaga szybko rozgrywać potyczki. ;)
FoW: Germany ● Great War: Germany ● Vietnam: PAVN ● OiM: Siedmiogród
SW: Destiny ● Armada: Imperial ● DUST 1947: Axis ● SAGA: Anglo-Danish
Sprzedam: Dystopian Wars: Prussian Fleet
Awatar użytkownika
suzan
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 973
Rejestracja: Czw Kwi 14, 2011 8:08 am
Miejscowość: Wrocław

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez P. » Wto Gru 17, 2013 9:14 pm

Blak napisał(a):Ja chętnie zagram LW1780, ale bez udziwnień(!), za to z odpowiednim zestawem scenariuszy*.

*Chodzi mi o próbę wyśrodkowania sił kompanii pieszych, ze zmechanizowanymi/pancernymi.
Przykładowo rzucam pomysł, by odpuścić przyjęty schemat scenariuszy: 1x Fair Fight, 1x Defensive i 1x Mobile Battle, na rzecz 1x Defensive i 2x Mobile Battle.:idea:

Popieram Blaka i w jednym i w drugim.
Jestem tym, który gra na wiadrowieżach! (Challenger A30)
P.
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1207
Rejestracja: Wto Wrz 28, 2010 12:32 pm

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Hajmon » Wto Gru 17, 2013 9:19 pm

1780 jest ok. Ja jestem chętny na zasady stołów, tak jak było to kiedyś na warszawskich masterach- tematyczne stoły i pkt. za rozpiski z krótką historią kompanii :D
Awatar użytkownika
Hajmon
Chorąży sztabowy
Chorąży sztabowy
 
Posty: 556
Rejestracja: Czw Lip 02, 2009 3:59 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Yegr » Wto Gru 17, 2013 9:37 pm

reksio napisał(a):Ja myślę, że na dzień dobry, można dodać zasadę "ban NGFS" :) Albo chociaż ograniczyć go do naziemnego spottera. To otworzy możliwości dla paru rozpisek, które inaczej są bez sensu :)


Popieram ponieważ nie będę grał Assault Company ani Rangersami z plaży, a nie chce mi się przeciw temu walczyć ;)
Awatar użytkownika
Yegr
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2008
Rejestracja: Wto Paź 19, 2010 3:37 pm
Miejscowość: Warszawa-Ochota

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Stary Kur » Wto Gru 17, 2013 11:35 pm

Ja jestem jak najbardziej za udziwnieniami na stołach, bardzo lubię grac na stołach tematycznych ze specjalnymi zasadami.
Nie za specjalnie jestem za tym aby cokolwiek banować choć uważam że NGFS jest delikatnie mówiąc przegięty.
Co do scenariuszy ;losujmy je przed każdą bitwą aby się tylko nie powtarzały wówczas wszyscy musza się przygotować na różne ewentualności.
Niemiecka piechota/zmech/pancerka na Early/Mid/Late, żadnych SSowców.
Wszystkie niemieckie pojazdy poruszające się po torach w sumie ponad 200cm, "Nazi gold train" jest u mnie.
Węgierska pancerka na Late więcej niż 2000.
Fińska pancerka na EW więcej niż 1780, Piechota EW/LW ponad 2000
AK ponad 1500, walczymy o 1780.

TY ZSRR 150 punktów w trakcie malowania.
Awatar użytkownika
Stary Kur
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 959
Rejestracja: Pią Sie 20, 2010 8:45 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Kubbek » Śro Gru 18, 2013 2:15 am

Nie będzie banowania niczego. Przeciw strasznej okrętówce da się grać i wygrywać :)
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez Shonsu » Śro Gru 18, 2013 7:25 am

Ja głosuje przeciw zbyt wpływającym na grę zasadom. To kolejna rzecz losowa - jednego udupi, drugiemu da zwycięstwo. Towarzysko ok, na turnieju nie.
Teoria względności wg. BF:

Phill o tygrysach w LW (w tym o krytykowaniu kosztu):
it still shines in the role it was designed for, smashing infantry forces


Mike o Jumbo z TA2:
all Jumbos will have TA2 [...]The points will remain the same as it's only a very, very slight difference
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3606
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez twhistoria » Śro Gru 18, 2013 7:48 am

Shonsu napisał(a):Ja głosuje przeciw zbyt wpływającym na grę zasadom. To kolejna rzecz losowa - jednego udupi, drugiemu da zwycięstwo. Towarzysko ok, na turnieju nie.



To właśnie miałem na myśli pisząc, że chcę po prostu zagrać we Flamesy. Pomysł Kura na losowanie scenariuszy dobry. Proponuję, aby losowanie odbyło się na zasadzie gramy po jednym scenariuszu z DB, FF, MB losowanym już na turnieju, ale losowanie już po parowaniu i przydzieleniu stołów ;)
Awatar użytkownika
twhistoria
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2744
Rejestracja: Pią Paź 27, 2006 8:33 am
Miejscowość: Warszawa-Bemowo

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez zamli » Śro Gru 18, 2013 9:10 am

Tez jestem za grą bez udziwnień ale z kolei za wybraniem 3 scenariuszy anty-piechotnich, a przynajmniej takich które max utrudniają grę piechocie - a jest takich co nieco.
Image
zamli
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2468
Rejestracja: Śro Gru 03, 2008 8:26 am
Miejscowość: Załom

Re: Challenger, Warszawa - 22.02.2014

Postprzez reksio » Śro Gru 18, 2013 9:18 am

No nic, ja się wstrzymam z graniem, aż będę miał armię, która nie dostaje automatycznej przegranej jak trafi na navala...Jakbyś pograł amerykańskimi trainedowymi zwiadami Kuba, to byś pewnie inaczej zaczął mówić :)
Niestety czas zacząć głosować nogami :(
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2395
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Następna

Wróć do Turnieje, spotkania, raporty z bitew

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość