Kampania wrześniowa - kampania FoW, runda VI

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Kampania wrześniowa - kampania FoW, runda VI

Postprzez Kubbek » Śro Wrz 03, 2014 4:30 pm

Dobra, ruszamy z koksem.

Zacznijmy od listy zgłoszonych:

Niemcy:
TWhistoria - kompania pancerna lekka, kompania pionierów
Blak - kompania piechoty SS
Kidziak - kompanie pancerne
Solider - kompania piechoty SS
Łukasz Wnuk - kompania pancerna średnia

ZSRR:
Lajon - radzieckie kompanie pancerne

Polska:
Nairod - kompania kawalerii zmotoryzowanej, kompania piechoty
Hajmon - szwadron kawalerii
Kubbek - szwadron kawalerii polskiej, legia cudzoziemska
Mecenasik - kompania kawalerii zmotoryzowanej, kompania piechoty

Brytyjski Korpus Ekspedycyjny:
Talmar - kompania piechoty
Thagg - kompania piechoty, kompania forteczna


Tak więc co ciekawe i miłe mamy 6 przedstawicieli Aliantów oraz 6 przedstawicieli Osi.
Koło poszczególnych nicków wypisałem deklarowane/możliwe do złożenia kompanie, których dani gracze będą używać - byłbym wdzięczny za potwierdzenie uczestnictwa i swoich armii. To decyduje o rozmieszczeniu Waszych początkowych sił.

Zasady kampanii

Mapa:
Image

RUNDA PIERWSZA - od 27.10 do 16.11, gramy na 1550pkt na stronę
Image
Wyniki:
Hajmon-Lajon - 18:2
Kubbek-TWhistoria - 13:7
Talmar-Łukasz Wnuk - 5:15
Nairod-Solider - 15:5

RUNDA DRUGA - od 3.12 do 17.12; Oś - 1350pkt, Alianci 1250pkt
Image
Zasady specjalne rundy:
Terror Luftwaffe - na kierunkach: Westerplatte oraz Bydgoszcz-Wschód siły Osi otrzymują priorytetowe wsparcie lotnicze ze Schwerepunktem (czyli mają 1350pkt + lotnictwo)
Last stand in Hel ;) - Brytyjski Korpus Ekspedycyjny desperacko broni przyczółka - wszystkie plutony z kategorii combat oraz weapons zdają platoon morale check na 3+; wsparcie dział nadbrzeżnych Helu - Alianci mogą wykupić wsparcie polskie ciężkiej artylerii (patrz podręcznik Blitzkrieg), ze względu na doskonałe maskowanie przyjmuje się, że działa te mimo wielkości Immobile mają conceala z tytułu bycia w okopach
Wyniki:
Kubbek-Lajon - 17:3
Kubbek-TWhistoria - 16:4
Nairod-Blak - 6:14
Hajmon-TWhistoria - 11:9
Thagg-Łukasz Wnuk - 4:16
Talmar-Kidziak - 4:16

III Runda - 25.12.2014-08.01.2015 - Alianci 1550pkt, Oś 1550pkt
Image
Zasady specjalne rundy:
Pomorze padło, sojusznicy się cofają... - klęska sił alianckich, na których pomoc tak liczono stanowi duży cios dla sił polskich; przed bitwą gracz polski będzie rzucał kością k6 test morale na swoich jednostkach (rzuca się za każdy pluton osobno):
1-4 - Pomorze padło... co następne? - morale jednostki spada do statusu Confident
5 - Zagryź zęby i trzymaj linię - morale Polaków pozostaje bez zmian
6 - Wara!!! - pluton będzie walczył do końca i może przerzucić KAŻDY nieudany test morale (morale plutonu, na odpinnowania, kontrataki itd.)
Powyższej zasady całościowo nie stosuje się w rejonach gdzie Polacy dokonują kontrataku.
Towarzysz Stalin się niecierpliwi... - towarzysz Stalin nie jest zadowolony z postępów operacji w Polsce, na front skierowane będą elitarne jednostki Armii Czerwonej; gracze ZSRR mogą w tej rundzie wystawić kompanie klasy Red Banner z podręcznika Barbarossa, nie mogą jednak wystawić plutonów czołgów ciężkich (KV-1, KV-2, T-35)
Wyniki:
Kubbek-Kidziak - 2:18
Hajmon-Łukasz Wnuk - 16:4
Nairod-TWhitoria - 4:16
Talmar-Lajon - 4:16
Thagg-Blak - 5:15

RUNDA CZWARTA - 17.01-01.02 - Alianci 1550pkt, Oś 1550pkt
Image
Zasady specjalne rundy:
Ciężki ostrzał Westerplatte - przez ostatnie 2 dni Niemcy nie przypuszczali szturmów... trwał jednak ciężki ostrzał polskich pozycji; przed grą dochodzi do preliminary bombardmentu polskich jednostek, wykonywany jest przez artylerię trained o statystykach AT5, 2+; po wystawieniu gracz niemiecki rzuca trafienia za każdy pluton polski tak jakby wszystkie one znalazły się pod jednym tamplatem (dotyczy to wszystkich plutonów -> także tych w zasadzkach jak i w rezerwach [ostrzał nie oszczędził ani skrawka terenu], następnie gracz polski rzuca testy obronne trafionych jednostek (przyjmujemy że wszyscy mają status Gone to the Ground)
Kontynuacja operacji wyzwoleńczej... - użycie elit Armii Czerwonej zaowocowała przełamaniem, siły te mają kontynuować natarcie (zasada z poprzedniej rundy pozostaje bez zmian)
Polskie bombowce nadlatują - wobec bezpośredniego zagrożenia stolicy przeciw niemieckim szpicom pancernym rzucane są polskie bombowce PZL. 23 Karaś; na obszarach Modlin oraz na-północ-od-Warszawy gracze alianccy otrzymują (czyli oprócz swoich 1550pkt maja jeszcze:) sporadyczne wsparcie lotnicze wyposażone w bomby o statystykach to hit: 4+, AT5, 3+

RUNDA PIĄTA - 27.02.15-15.03.15 - Alianci 1550pkt, Oś 1550pkt
Image
Zasady specjalne rundy:
Kontynuacja operacji wyzwoleńczej... - użycie elit Armii Czerwonej zaowocowała przełamaniem, siły te mają kontynuować natarcie (zasada z poprzedniej rundy pozostaje bez zmian)
Wyczerpywanie się sił i środków - atak niemiecki nadwyręża poważnie siły Polaków; od następnej rundy będą mili oni -1 do rzutu na uzyskanie inicjatywy strategicznej

RUNDA SZÓSTA - 15.04.15-03.05.15 - Alianci 1400pkt, Oś 1600pkt
Image
Zasady specjalne rundy:
Stabilizacja frontu - w ciągu ostatnich dni Niemcy niewiele posunęli się do przodu, z drugiej strony Polakom brakuje sił do kontrataków; każdy wie gdzie jest... w tej rundzie nie gramy scenariuszy typu Fair Fight
Bitwa o Warszawę - opór w okolicach Modlina oraz Wyszkowa pozwolił podjąć pewne działania obronne w stolicy; w tej bitwie strona Polska dysponuje dwiema darmowymi barykadami oraz jednym gniazdem ckm (hmg nest)
Czerwona gwiazda - elity armii sowieckiej zaangażowane są na północy, ale na odsiecz idzie lotnictwo Armii Czerwonej; w tej rundzie gracz sowiecki nie może wystawiać kompanii o wyszkoleniu Fearless Trained, w zamian otrzymuje darmowe sporadyczne wsparcie samolotu Czajka

Czas a wydarzenia rzeczywiste
Każda runda naszej kampanii odpowiadać będzie mniej więcej 3 dniom historycznych wydarzeń. Tak więc zagramy max 12 tur chyba, że któraś ze stron zostanie zniszczona.
Każda runda kampanii trwa dwa tygodnie np. od 6.10.2014 do 19.04.2014

ZSRR - 17 września i kwestia ich wyłączenia z początkowej fazy kampanii
Gracze prowadzący siły ZSRR zaczynają grę już w pierwszej turze tak jak wszyscy. Do tury piątej włącznie ich siły nie mogą jednak przekroczyć pójść dalej niż do pól oznaczonych jako rejony "Linii Curzona"

Punkty na które gramy
Przed każdą rundą gracze zostaną poinformowani o tym na jakie punkty grana będzie dana runda.
Punkty te (a przez to i armie) mogą być jednak zmodyfikowane w różny sposób w zależności od postępów kampanii - np. gracze danej strony mogą uzyskać ograniczone do kilku rejonów "darmowe" wsparcie lotnicze, dodatkowe punkty do rozdysponowania czy zmiany w morale jednostek (utrata ważnego miejsca, okrążenie sił lub rozbicie sąsiadującej armii mogło odbić się negatywnie na morale sił)

Pozycje wyjściowe
Pierwotne pozycje graczy (czyli i parowania) zostaną narzucone z góry biorąc pod uwagę historyczne rodzaje sił jaki będą prowadzić.

Punkty zwycięstwa w kampanii
Poszczególne obszary mają odpowiednią wartość strategiczną co przekłada się na VP kampanijne.

Warszawa - 10 VP lub 5VP dla obu stron jeśli walki w mieście trwają
Lwów - 5VP
Brześć, Modlin - 3VP
Gdynia, Nowy Targ, Poznań, Bydgoszcz, Wilno, Łódz, Kraków - 2VP
Westerplatte - 1 VP dla Osi; Alianci - 1 VP za każdą turę posiadania (przynajmniej częściowego) Westerplatte
Hel - 1VP dla Osi, Alianci - 1 VP za każdą turę (poczynając od tury trzeciej) posiadania Helu
inne tereny - 1 VP
W przypadku gdy o dany rejon toczą się walki żadna ze stron nie otrzymuje VP (wyjątkiem jest Warszawa)

Poruszanie się po mapie
Na początku każdej rundy gracze deklarują zajmowane przez siebie pozycje na mapie oraz kompanię, którą będą prowadzić.

Ruchy wykonuje strona która ma inicjatywę strategiczną.
Gracze mogą dowolnie zadeklarować swoje ataki byleby odbywały się one z pola przez siebie kontrolowanego/okupowanego nie ogarniętego walkami i prowadziło na połączony obszar zajmowany przez wroga.
Gracze pomiędzy poszczególnymi atakami mogą zmieniać swoje pozycje wyjściowe - przyjęte jest, że nie dowodzą jedną jednostką tylko różnymi jednostkami na froncie (pierwszy wariant mógłby doprowadzić, że przez cały okres kampanii gracz walczyłby ciągle z tym samym przeciwnikiem...).

Przykład:
Tomek (prowadzący kompanię pancerną Wehrmachtu) pierwszą turę walczył z Radkiem w okolicach Bydgoszczy. Wygrał tam i zajął Bydgoszcz.
Teraz, w drugie turze Oś nadal ma inicjatywę i Tomek decyduje, że trzeba zabezpieczyć północne skrzydło i decyduje, że atakuje rejon Mławy. Jak się okazało nikt tego rejonu nie bronił, ale w Modlinie stoją oddziały Piotrka (grającego batalionem polskiej piechoty). Szybkim marszem zostaje on przerzucony pod Mławę i musi stawić czoła Piotrkowi


W turach 1-2 Oś ma inicjatywę strategiczną - to jej siły wykonują ruchy.
W turze 3 siły alianckie mają inicjatywę strategiczną.
W kolejnych turach inicjatywa jest losowa.

Zajmowanie terytorium
Teren uważa się za zajęty/skutecznie obroniony jeśli w boju uzyskało się co najmniej zwycięstwo 15:5 lub lepsze. Jeżeli wynik osiągnięty był niższy oznacza to, że walki w danym rejonie nie zostały wyraźnie rozstrzygnięte i bój o to terytorium będzie kontynuowany w następnej turze (być może przez zupełnie innych graczy).


Scenariusze
Scenariusze są zawsze losowane zgodnie z zasadami z podręcznika głównego.
Niezależnie od tego kto w skali strategicznej zaatakował dany rejon stosujemy normalne zasady determinowania obrońcy/atakującego (cała Twoja armia mogła dokonać uderzenia, ale w skali lokalnej bitwa może ukazać kontratak nieprzyjaciela i dlatego się bronisz). Kompania forteczna, której armia zaatakowała broni się, ale nie ma na początku bitwy żadnych fortyfikacji (zbudowanie transzei zajmuje czas, a w czasie natarcia nie ma na to czasu).

Wyjątkami od losowania scenariuszy są obszary Hel i Westerplatte.




Zasady specjalne rejonów

Rejony umocnione: Mława, Wizna, Węgierska Górka
Polska kompania (batalion) piechoty broniąca tego rejonu umocnionego ma dostęp do fortyfikacji. Wykupuje je za część punktów przeznaczonych do rozegrania w danej rundzie. Fortyfikacje mają rating Fearless Trained

0-4 HMG nest 45 points
0-4 HMG bunker 90 points
0-3 AT gun bunker 36mm 90 points
0-2 AT gun bunker 75mm wz 02/26 90points
0-n Gun pit 15 points
0-n Trench section 15 points
0-4 Barbed wire section 15 points
0-4 Anti tank obstacles section 50 points

Twierdza Brześć i Modlin
Batalion piechoty może dokupić AT gun bunker oraz HMG bunker

Warszawa i Lwów
Polacy mają możliwość brania do czterech barykad w cenie 50pkt/szt

Westerplatte
Zawsze jest tu grany scenariusz Hold the Line.

Niemcy nie mogą mieć żadnych plutonów czołgów (fully armoured tank team).
Niemcy mają dostęp do Naval Gunfire Support z pancernika Schleswig Holstein w cenie 220pkt (z jednym observer rifle team) o statystykach: Confident Trained, 4 gun battery, AT 5, firepower 5+

Polacy wystawiają zawsze batalion piechoty na 800pkt.
Batalion może mieć do 4 moździerzy 81mm kupowanych w ramach hq (zamiast standardowych dwóch).
Batalion może mieć tylko jedną kompanię piechoty, ale do każdego plutonu piechoty można kupić pluton ckm (zamiast standardowego tylko jednego plutonu) w cenie 85pkt/pluton ckm.
Batalion może mieć jeden AT gun platoon i jeden Infantry Gun Platoon.
Batalion ma możliwość wykupienia okopów.
Batalion ma możliwość wykupienia max 3 linii drutu kolczastego.

Hel
Zawsze grany jest scenariusz No Retreat




Zasady bazują na zasadach opiasnych na blogu Anatoli's Game Room
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez twhistoria » Śro Wrz 03, 2014 7:27 pm

Popieram. Jestem w stanie wystawić zarówno kompanię czołgów lekkich jak i kompanię lekkich lub ciężkich pionierów w różnych konfiguracjach. Wszystko w 100% pomalowane :)
Awatar użytkownika
twhistoria
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2744
Rejestracja: Pią Paź 27, 2006 8:33 am
Miejscowość: Warszawa-Bemowo

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez NairoD » Śro Wrz 03, 2014 8:17 pm

Ja jestem w stanie na chwile obecną wystawić pomalowany polk kawalerii zmotoryzowanej.

Aktualnie skladaja az pieć projektow na Erly w roznej fazie zaawansowania. Na potrzeby kampanii moge.skupic sie nad jednym z nich:
- Kompania.czolgow francuzkich na hotchkissach
- Kompania francuzkiego zmechu
- Kompania Legii Cudzoziemskiej Vichy
- Szwadron kawalerii
- Kompania Finow

Dobiez Kuba co by sie przydalo w kampanii a ja skupie sie na tym projekcie
SŁUŻYĆ WIERNIE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ JEST OBOWIĄZKIEM KAŻDEGO POLAKA i kochać żonę;-)

EW: Polacy - 10 BK, Francuzi - Zwiad
MW: nic
LW: Polacy - 1SBS, 1Dpnc, 2Dpanc, Zwiad, Piechota
NairoD
Weteran
Weteran
 
Posty: 6791
Rejestracja: Czw Mar 16, 2006 5:55 pm
Miejscowość: Warszawa-Targówek

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez Blak » Czw Wrz 04, 2014 6:40 am

Zgłaszam się, jak nigdy. Kampanie zazwyczaj mnie nudzą, ale Early ma w sobie to coś.
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez Hajmon » Czw Wrz 04, 2014 10:47 am

Zgłaszam siebie, brata i dwóch kolegów. Możemy wystawić: niemiecka pancerke, francuska pancerke, ruska pancerke, polska kompanie kawalerii i piechotę Anzac.
Awatar użytkownika
Hajmon
Chorąży sztabowy
Chorąży sztabowy
 
Posty: 556
Rejestracja: Czw Lip 02, 2009 3:59 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez LajoN » Czw Wrz 04, 2014 2:05 pm

Oczywiście też się zglaszam. Będę mógł wystawić ciężka pancerke na t-28(prawie pomalowana) lekką pancerke na t-26( do domalowania ponad 50%), zmech i kompanie piechoty(niestety 2 ostatnie raczej niepomalowane).
EW: Piechota, Kozacy, Pancerka
MW: jeszcze nic
LW: Wszystko do sowietów poza heavy tankovym i lend lese:)
Awatar użytkownika
LajoN
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1257
Rejestracja: Sob Lut 26, 2011 4:39 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez mecenasik » Śro Wrz 10, 2014 7:49 am

zmotoryzowana kawaleria i leichte/mittlere są do "użycia" ;)
mecenasik
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
 
Posty: 739
Rejestracja: Wto Kwi 15, 2008 6:03 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez solider » Czw Wrz 11, 2014 6:35 pm

Lajon właśnie powiadomił mnie, że moja piechota SS doszła, więc jak ktoś wesprze mnie kilkoma drobiazgami to również chętnie się zgłoszę. :twisted: Uprzedzam jednak, że figsy nie będą pomalowane (nie zdążę). :(
Awatar użytkownika
solider
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 252
Rejestracja: Wto Cze 04, 2013 7:33 am
Miejscowość: Warszawa/Świdnica

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez lukaszwnuk » Pon Wrz 15, 2014 9:56 pm

Ja mam kompanie niemieckich czołgów chętnie bym też zagrał.
Awatar użytkownika
lukaszwnuk
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 238
Rejestracja: Nie Lis 06, 2011 10:40 pm

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez Kubbek » Pon Wrz 15, 2014 11:25 pm

Ok, do piątku czekamy jeszcze na chętnych, potem robię bilans graczy i Ci co zadeklarowali się z więcej niż jedną kompanią zostaną obsadzeni w danej roli. Podam też szczegóły kampanii tak, żeby i nam trochę bardziej pasowała
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez Kubbek » Śro Paź 22, 2014 7:07 pm

Dobra, zrobiłem niemały update.

Mam nadzieję że zapał nie okazał się słomiany, bo chciałbym by kampania możliwie szybko ruszyła :)
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 4859
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez LajoN » Śro Paź 22, 2014 8:11 pm

Rozumiem, że Barbarossa nie nada się na Kampanię wrześniową? :p bo jeśli się nada to prawdopodobnie będę mógł wystawić wszystko :D
EW: Piechota, Kozacy, Pancerka
MW: jeszcze nic
LW: Wszystko do sowietów poza heavy tankovym i lend lese:)
Awatar użytkownika
LajoN
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1257
Rejestracja: Sob Lut 26, 2011 4:39 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez solider » Śro Paź 22, 2014 8:16 pm

Wygląda syto, potwierdzam swój udział - armia - niemiecka piechota SS. Po Poznaniu biorę się za sklejanie niemiaszków.

I pytanie laika (moja pierwsza kampania :) ), ograniczamy się do konkretnej książki, czy wszystko na EW jest dozwolone?
Ostatnio edytowany przez solider Śro Paź 22, 2014 9:23 pm, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
solider
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 252
Rejestracja: Wto Cze 04, 2013 7:33 am
Miejscowość: Warszawa/Świdnica

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez Blak » Śro Paź 22, 2014 8:18 pm

Teraz Poznań, w listopadzie (prawdopodobnie) dwa turnieje Warszawskie i dwudniowy Toruń; w grudniu dwudniowy w Łodzi, święta i sylwester. Będę na turniejach, ale nie będę miał już czasu na zwykłe granie.

Jeśli chcesz mnie zostawić i jest to wykonalne, to może sparuj mnie na turnieju EW z kimś z kampanii i rozegram w ten sposób swój pierwszy bój.:idea:
Blak
Major
Major
 
Posty: 4001
Rejestracja: Wto Paź 12, 2010 7:05 pm

Re: A może tak zagrać kampanię... wrześniową?

Postprzez solider » Śro Paź 22, 2014 8:22 pm

Faktycznie terminarz napięty. :)
Awatar użytkownika
solider
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
 
Posty: 252
Rejestracja: Wto Cze 04, 2013 7:33 am
Miejscowość: Warszawa/Świdnica

Następna

Wróć do Turnieje, spotkania, raporty z bitew

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość